En bra dag vid slottet...

Igår gick barnens vasalopp utanför slottet. Jag och Mathias tog med Jonte dit.
 
Maskottar är alltid skoj
Och kramgoa
Vi hade riktigt tur med vädret. Solen sprack fram och ingen snö. men visst var det kallt.
Jonte gjorde sin premiär tur på skidor.
Mathias spurtar och kämpar på
Och kör om, båda killarna njöt av att åka skidor. De har ju preppat så fina spår.
Det går undan i nedförslutet.
Nöjd kille fick medalj.
Längs loppet fanns alla mellan stationer utstakade.
Så kom Jonte i mål och fick medalj.
Fullt med priser. spindelmannen ägg i band av mormor, blåbärsoppa, diplom, handvärmare och ballong.
Efter en snabb fika på läktaren tog vi svängen förbi McD innan vi åkte hem och värmde oss.
Så skoj att kunna tavara på utbudet av aktiviteter. Jag älskar det....och jag hade två nöjda killar med mig hem.
Idag sa Jontes fröken att han pratat massor om skidtävlingen på dagis :-)
Mathias är ju van att åka men för Jonte var det nog stort.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0