Förberedelserna inför Jossan & Jockes bröllop

Vilken fin lördag vi hade förra helgen. Så bra timat att inte välja denna helg :-) med regn och rusk.

I lördags sken solen och det var varmt. Vi (släkten och jag) åkte till festlokalen kl 10. Dukade, reste skåltält dekorerade och jobbade oss svettiga.
Dukningen blev jättefin och bordsderkorationen med tycker jag. (lite jävig men men )
Enkelt och stilrent.

Presentbord. Jag hade tipsat om Camilla & Camillas bröllop där de hade en koffert på presentbordet. Jossan nappade direkt.
Även övervåningen i lokalen fick sig en omgång av pyntningen för att få en enhetlig fest.

De två nyrenoverade toaletterna fick lite smyckning de med. Fototn från frieriet, murgröna och doftljus.
Jag tipsade Jossan om hur Carola gjort på Tyrol när hon hade sina föreställningar där med foton blommor och ljus på toaletterna. Det är lilla extra. Det blev super bra.

Skåltältet fick även de lite murgörna och liljblommor. Heloumbalonger är vackert.
Skylten som vi fäste uppe på balkongen har Jocke gjort på sitt jobb. De sätter ju reklamdekaler på bilar så denna var satt på en metalltavla. Josefin & Joakim 25 augusti 2012. Super vackert helt enkelt.
Festen kan börja!!
Jag lämnade festlokalen sista av alla inför att man skulle hinna hem och göra sig iordning. Kom hem 13:10 taxin kom 14:10. Och då han jag även med att åta havregrynsgröt till lunch.
 
När sen prudparet kom till festen delade jag ut kalastutor och knallflaskor( såna som man brukar ha till nyår innomhus där man drar i ett snöre så kommer en liten knall och konfetti kommer ut) till gästerna. Det blev bra med ett 60 tal gäster dom väsnades när de kom gående över grusgången. Ännu ett tips från C & C´s bröllop i våras då toastmastern tagit med massor av sånt och delat ut bland gästerna innnan brudparets ankomst. Det lilla extra :-)
Kan inte låta bli att lägga in lite flera fina bilder från festen.



Brudgummen fick ducha och klä sig i grannens(vårat) kök då hans mamma och syrra occuperade hans badrum.
Det är skillnad på hur brud och brudgumm får dagen upplagd.


Även en kompis till Jocke fick besöka vårat badrum och fick hjälp av Daniel att knyta slipsen.

Vi delade taxi med brudgummen och släkten till kyrkan så i skuffen hade vi brudbuketten :-)


Daniel ser nästan ut som "men in black"

Julie var såå söt i sin lånade bakelseklänging.

Bruden och alla männen. Daniel längst till vänster i bild.

Jossan är så fin! Jossans pappa håller handen på Jontes axel.

Daniel och jag.

Brudparet tar en tur i Bentlyn ( tror jag det heter)

Daniel med bestman Nille och flickvän i väntan på att brudparet ska komma.

Klänningen vars rygg man ser på bilden till vänster är en av brudnäbbarna. I dragkedjan i ryggen sitter en liten skyddsängel (gjord av mig!) Bilden högst upp till höger är brudens far och toastmadam som informerar.

Söta mormor byter film i sin kamera. Visste inte att det fortfarande gick att framkalla sånna bilder ;-)
Jocke med mamma och en jobbarkompis.
Fantasktik vacker tårta och god.
Jossan med mormor och mamma.
Gillar Jossan och Jockes fester, ser fram emot nästa tillställning vad nu det kan komma att bli :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0