Första snön...

I natt kom snö över Segeltorp. Det snöade rätt mycket igår kväll men det blev inte så mycket på marken.
Jag längtade iaf hem efter jobbet till att få göra en snögubbe.
När jag gick från bussen upp mot dagis var alla grenar tyngda av snö. Super vackert.
Lyckades locka med Mathias hem med att säga att vi skulle göra en snögubbe. Vi lockade ut Jonte och de pysslade i snön en bra stund medans jag skottade gården och bar ut snöskyfflar till trappuppgångarna i föreningen. Trist nog så var det inte kramsnö så det var lite svårt att göra snögubben. Det blev mest som ett snöberg med morotsnäsa. Men det var skoj.
Imorgon har Mathias en lyx dag på förskolan igen. De har egentligen stängt för studiedag men har man behov av omsorg så ska de fixa det. Hmm av alla barn på 5 avdelningar är det bara Mathias som behöver omsorg. Så han får en fröken helt själv.
Hörde i hallen att flera missat att förskolan är stängd imorgon så de fick nu problem med omsorg. Ja ja jag va ju iaf ute i tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0