Fantastisk söndag...

Toppen väder från att man slog upp de små blå tills det nu är dags att dra ner rullgardinen.
Hade +28 i solen stor del av dagen.

Började med att dumpa Mathias hos grannarna en sväng så jag kunde ta en joggingtur. Daniel hade åkt tidigt typ kl6 till Uppsala för att köra biltävling.

Min goa onepice kille. Tack Lotta :-)

Måste bara visa min orikidé. Detta är tredje gången den blommar pånytt. När de vissnar så får de flytta in i sovrummet och få en skvätt vatten som blivit kvar vid sängkanten. Så ett tu tre så sticker det upp en ny skälk och massor med blommor. Vackert!

Mathais hade turen att få bli bjuden på superstora jordgubbar av Jonte denna morgon.

Efter min joggingtur var det dags att plantera de växte jag köpte utanför ica igår.
6 st kryddor för 69kr Bra pris!

Självklart fick jag hjälp att två duktiga killar.

Resultatet blev toppen, hmm nu måste jag bara köpta någon planta till största hålet. Kanske något i stil med för två årsen då jag använde krukan sist, smulgubbar.

Tog bort mina vissnade påskliljor och bytte ut mot blå kantlobelior och vit dahlia och så en gammal murgröna som hänger med.

Förra årets lökar kommer upp även iår. En liten tulpan ser ut att blomma snart.

Skogen utanför oss är full i blåbärsris och än så länge ser det ut att bli ett riktigt blåbärsår. Massor av blommor. Hoppas det håller i sig. Så gott med förska blåbär och mjölk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0