Imorgon är det det första av tre bröllop i år :-)

Tänk att jag inte kan sluta leka ;-)
Jag kom sent om sides på vad jag ville ge som gåva. Det skulle vara något enkelt bara så det blev ett paket då den egenliga gåvan var en inbetalning till brudparets familjeresa.

Jag kom på att jag skulle ge en trädgårds ängel i betong. Men oj vad jag letat, surfat och frågat grossister.

Sen kom jag helt plötsligt på att jag skulle kolla panduro. Så det blev en sen tur till SKHLM en kväll och så började leken  ;-)

Köpte betong och en form på panruro, handskar hittade jag i Daniels garage. Hinken hade vi sen vi gjöt fast stenplattorna på uppfarten. Sen är det bara lite vatten som krävs.

Smorde formen med matolja och så rörde jag ihop betongen, hadde i den i formen och knackade ut luftbubblorna.

Efter ett dygn ristade jag in C&C 16/5 2012 på baksidan.

Den blev rätt fin men har en spricka på halsen. Hoppas den kommer hålla.

Idag pakiterade jag in den i en perfekt kartong som jag fick min nya jobbmobil i härom veckan.

Så det blev ett rosa paket, tiggde åt mig detta fina metallicrosa papper på Kicks i veckan.

Presentpåsen har jag pyntat med...

Keramik hjärtan som jag gjorde på min keramik-kurs för ca 5 år sedan. Det var bland det första jag gjorde när jag flyttat hit till Stockholm.


Och lite fin "hjärt" tape från Granit.

Så ett rosa kort  med glitter silver kuritutter i silver kuvert. Kunde inte motstå detta kort på en syfestival mässa för några år sedan.

Så blev det en fin liten text.

Nu så är jag klar för att åka på bröllop.

Imorgon ska jag först lämna Mathias på dagis. Ordinarie dagis är stängt så det ska bli ett nytt dagis. Jag ha peppat honom i två veckor och hoppas det kommer gå bra imorgon. Som tur är så kommer Kevin från Mathias avdelnig också dit med sin storebror. Igår när jag hämtade kom även en av fröknarna fram och berättade att hon skulle vara på den nya förskolan imorgon. Även om det inte är någon Mathias känner sådär bra så vet han ju vem hon är iaf.

Sen ska jag se till att Martin som är hos oss har frukost och lunch som han kan ta sig innan jag åker till tåget.

Hoppas vädret blir lite mera Stockholmst i Falun/Borlänge trakten imorgon. Vi har ju så fint här med sol och värme.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0