En lång dag, snart blir det sängen även för mig.

Idag var det dags att få ut vinbäret ur örat. Halv 7 åkte vi mot HS (Karolinska i Huddinge) Fick komma in på ett rum på öron avd. Där lekte vi med bilar och höll oss ifrån dagrummet då de andra fick frukost där.
Killen hade ju inte fått äta sen kvällen innan.
Han drack sitt lugnande efter lite övertalning om att vi skulle till leksaksaffären sen och han skulle få välja ut en bil.
Lugnande blev han så trött av att han somnade i mitt knä.
Jag hade begärt att de inte skulle sticka honom i vaket tillstånd utan vänta tills han var sövd. Tror det kollade journalerna och gick med på mitt förslag.

Efter intag av alvedon så bar det vid 10 tiden av ner mot OP. Väl där ville han inte ta masken. Jag fick hålla honom hårt och med hjälp av ett par sköterskor lyckades vi få honom att andas in sövningsgasen.
Puh, när han sen las på britsen rann tårarna på mig. Även om sköterskorna tycket jag var duktig som var bestämd och inte drog ut på det så känns det INTE kul.

En liten stund hann jag sitta i väntrummet innan jag fick gå in till honom på uppvak. På vägen in mötte jag Kevins mamma som jobbar på grannliggande narkosavdelninge. Så hon följde med till Mathias och klappade honom, även om han sov som en skönhet.



Efter en stund vaknade han och slet av hjärtfrekvensmätaren och genast drog upp foten och storgrät. Han hade ont i foten.
Hmm killen är visst svårstucken så de hade inte lyckats i handen utan det blev en kanyl i foten.
Efter en halv pigelin så fick vi åka upp till avdelningen igen.

Där var han såååå trött somnade mellan varje slurk saft jag lyckades få i honom.

Onda foten. Han kunde inte gå på den så jag fick bära honom till dagrummet och till toaletten.
Fick inte heller på sig skon utan gick med strumpan och en sko hela vägen hem.

Efter 3 glas saft lyckades han vakna till så han blev hungrig. Åt två stora limpmackor. Sen fick vi byta om och gå hem.
Jag hade tänkt hinna med att ta prover inför en undersökning om ett par veckor idag. Först tänkte jag att jag och Mathias kunde ta en tur medans vi väntade på avdelningen men det fick vi inte. Sen tänkte jag att jag kunde springa iväg när jag blev utkörd från Op när han var sövd, men de sa att detta var ett snabbt ingrepp så det hann jag inte.
Därför tog vi vägen förbi provtagningen på vägen till bilen. Så kvart över 2 kunde jag äntligen lämna prover på fastande mage :-) jag hade nämligen inte ätit sen kl 20 kvällen innan. Bara druckigt 3 små glas vatten. Gissa om sköterskan var impad att man kom fastande så sent på dagen.
Men sen hann vi inte mer än ut ur mottagningen innan jag tröck i mig en proteinbar.

Innan vi kom hem var vi tvugna att besöka leksaksaffären.

Där inne var det inte så lätt att bestämma sig.

Det finns ju så mycket en liten kille kan vilja ha. Trots att man bara har en sko :-)
När han hade bestämt sig slog vi in bilarna i paket och tog med hem.

Hemma kom Jonte förbi och hjälpte till att öppna paketen. 3 småbilar och en liten transformers.

Det är ju lite dubbelt, man vill ju inte att han ska få för sig att göra något mera dumt för att få några flera bilar.

Från avdelningen fick han iaf ett diplom. Killen som har varit både modig och tapper idag!! :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0