Födelsedag x 2

Idag var det ingen vanlig dag, idag är det min och Daniels födelsedag!
Vi tjuvstartade dock i måndags redan med tårta i sommarstugan.
En ruggigt regning start på dagen blev ändå fika i trädgården med släkten.
Kul att sommarstugan visade sin finaste sida.
Tårtan var täckt av hemplockade blåbär och jordgubbar.
Mumsigt!
Mormors sega marängtårta är toppen :-)
Mina nya vackra kurbits strumpor. Längtar lite tills hösten då jag ska använda dessa till kjol på jobbet :-)
Idag har vi tillbringat dagen i Hågelbyparken, Tumba. Köpte med oss sallad från ICA och mumsade i oss.
Jossan, Julie och Jonte var oxå med.
I parken finns bilar som barnen får körs själv för en tia åket. Vi lyckades komma precis innan kön så det blev en kort väntan.
Miljön är supermysig med trafikljus till och med.
Så Jonte, Mathias och Martin körde två åk innan vi gick vidare till dagen barnteater.
Rasmus på luffen spelades denna torsdag. En kille körde hela föreställningen sjäv. Gestaltade 18 karaktärer.
Mathias hängde med i svängarna trots att den rekomenderades från 5 år.
Roligt!
Men de orkade inte hela föreställningen som höll på i 40 min. Så vi gick tillbaka till pappa, Martin, Jossan och Julie istället.
Hann med att leka lite i den mysiga lekparken innan vi åkte hemmåt.
Dagen till ära fick alla välja den mat de ville ha. På City Gross finns tre olika restauranger. Så Daniel köpte en SUB (macka) jag köpte thaimat...
...killarna valde McDonalds. Så blev alla nöjda.
Efter middagen bjöd vi in grannarna på tårta.
Daniel ville ha jordgubbstårta och jag ville ha hallontårta. Så det fick bli en delad tårta. Super smarrig!
Våra fina grannar som snart tågar fram till altaret tillsammans.
Gott betyg när hela familjen Ekerstrans/Nilsson tog om på tårtan. Jossan som är så kostmedveten och allt.
Tja Julie åt ju inget. Hon höll tillgodo med smörkniven som funkade bra för kliande tänder.
Vilken fantastisk dag vi fick i solen. Super härlig dag!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ni verkar ha haft en härlig födelsedag! Kul att se både dig och Daniel på bilder! Hälsa och gratta honom också!

Snygga woolisar!

2012-07-19 @ 22:29:01
URL: http://asamontin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0