Avtackning av våra tre fina föknar...

Alla Mathias 3 fröknar har nu slutat på hans förskola. Skitföreståndare som drev bort två av de bästa någonsin. Sen att även föreståndaren nu slutat( ev fått andra uppgifter) kommer ju lite väl sent :-(
 
Men men jag är grymt tacksam för den tid Mathias fått med fram för allt Liselotte. Hennes värderingar och intresse för barnen är oslagbart. Mathias har lärt sig så mycket under den här tiden. Mycket att vara en bra kompis, hjälsam. Senast igår reagerade en mamma till ett barn vid badplatsen att han var en snäll kille som hämtade en boll till några äldre barn som råkat kasta den över staketet.
Så intresset för bokstäver, siffror och att kunna räkna. Morfar blev bra imponerad förra veckan då han kunde svara på frågan 2+2 och sen även 2+3. Inte illa! Pappa upp idagen :-)
 
Ja ja, vi pysslade några presenter till fröknarna. När vi vari Nusnäs köpte vi dalahäst ämnen 2 cm. Så har det slipats och målats och prälats. Så köpte jag Leksandsband som jag la i en metallram och la på ett plastlack typ.
Det blev riktigt fina. Tre olika färger där Mathias fick välja vem av fröknarna som skulle få vilken.
För att göra det fint köpte jag en slarv bit från Insjöns Väveri och fransade små dukar.
Några disktrasor fick dalahäst tema med hjälp av textilpennor och pepparkaksformar.
Mathias hästar blev super snygga.
Så fick de lite dalahästchoklad och Leksandsbörd.
Dalahästcholaden finns i flera olika smaker. Min favourite är polkagris och mörkchoklad.
Fina smyckes påsar.
Gorde även en större häst på 7 cm (slipad, vitmålad och med Leksandsband) som min chef som går i pension 1 oktober ska få.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Va ni pysslar å tänker på alla! Ni kan ni!! Kul me Dalatema!! ...vill ha en sån disktrasa!!, med de snygga hästarna alltså ;)

2012-07-08 @ 19:38:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0