49-årig Bröllopsdag!!

I torsdags åkte vi upp till Dalarna igen. Martin ville hem till lillsyrran och vi behövde jobba i sommarstugan.
Det blev hallon plock i Martins hallonhäck innan vi kunde åka vidare mot sommarstugan.
 
I två dagar har vi slagit äng och krattat ihop allt gräs. Svettats och kämpat. Bra jobbat!!
 
Igår var jag och Mathias ut och hissade flaggan hos mormor och morfar. De firade sin 49'de bröllopsdag.
Vi firade med blåbärstårta på nyplockade blåbär.
Och gula hallon från frysen.
 
Idag på morgonen hann jag, Mathias och mormor upp i skogen efter frukost innan vi skulle tillbaka till stockholm. Mathias ville plocka mera blåbär och det finns ju så himla mycket så det kan man ju inte säga nej till.
Väl hemma har vi blakat portions blåbärspajer. Mumsigt!!
 
När detta inlägg ändå är så "blått" måste jag bara visa min fina blåklint med min hem gjutna ängel som jag har i rabatten. Super varm kväll i kväll, underbart. Även om jag har ont i halsen och hoppade över powerwalken idag. Får bli en annan dag när jag känner mig piggare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0