Tårta utan anledning.

Imorse tog jag en tur till Ikea för att köpa ett soffbord. Passerade såklart fyndavdelningen och vad hittar jag där tro?? Jo en påse full med gosedjursmöss för 29 kr.

Kunde inte hålla tillbaka.

Mathias blev super nöjd. Även om jag tänkte vi kan ge dem till förskolan så kan de bygga något snyggt hem till dem. Det visade sig att der 30 st möss i påsen.= nice price!!

Rätt kul syn i torktumlaren en stund senare.

Tvättade och torra möss. Rena och fina. Nu återstår att se vad vi kan tänkas ha dem till.

Idag ville Mathias ha tårta, hmm vi hade inget att fira men Daniel sa iaf att kille skulle ha tårta och så fick det bli.


Han ville såklart ha blixten på tårtan men där gick gränsen för mig.
Slutade med att jag skar ett mönster av en bil med en kniv och kallade den blixten.
Självklart gick det hem :-)

Lycklig kille frågade flera gånger får jag skära med den här kniven. Han tyckte nog den såg farlig ut.

Tårtan var från frysdisken och hann inte tina innan han ville smaka så det var rätt tungt att skära igenom.

Mumsigt,han åt faktiskt upp en hel bit och tog en till där han bara åt "tårtan" som vi andra kallar marsipanen.

Idag har vi oxå haft besök av syrran. Mathias blev super glad när hon kom.

De låg och myste och kikade på barnprogrammen. När nattning sen kom så dög varken Daniel eller jag. Anna skulle det vara och det funkade bra som vanligt.

Imorgon hade jag tänkt ut och springa men nu snöar det så vi får ser hur det blir med det. El-avstämningen i föreninge skall iaf fixas och delas ut till varje lägenhet.
Och så ska jag passa på att VILA, ny vecka med nya projekt och en del träning skall det bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0