Vab men ändå inte...

Brr va kallt det är. - 15 imorse och nu -10.
I onsdags precis innan jag skulle gå hem från jobbet ringde förskolan. Mathias var dålig i magen och de har haft problem med barnens magar under ett par veckor. Därför hade de beslutat att barnen skulle vara hemma 48 tim för att stoppa spridningen.

Så jag raffsade ihop sånt jag kunde behöva och dator och allt innan jag åkte hem. Har nu kunnat jobba hemmifrån i två dagar. Mathias och jag har setat vid köksbordet vid varsinn dator. Han surfat på youtub och jag jobbat. Nice. Toppen nu när killen är så pass stor att man kan få tid för sig själv sånna här dagar.

Han har mått rätt bra, faktiskt har hostan varit värre än magen. Ringde förskolan idag och det var okay att han kom imorgon om han inte blev sämre. Toppen! Även om det är okay att jobba hemifrån så är det en hel del som måste skötas på plats oxå.

Idag har jag även hunnit med att frosta av frysen. Gäller ju att passa på när man är hemma och det är minusgrader ute. Så sköter det ju sig själv bara man slagit av.

Toppen iaf. Nu är frysen fin igen.


Snar är det dags för syfestival igen. 17-19 februari.



Ser fram emot att hitta på lite mera pyssel. Mässan är ju lite större på hösten än på våren men ser ändå fram emot den. Jag som velat gå på silverlera workshop, såg att den nu kostade 260kr och man gör bara ett smycke. Får fundera på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0