Lördag...

Oj vad vi hunnit med massor idag utan att behöva stressa.
Började med att baka lite av Leilas bullar från hennes blogg.
Mathias hjälpte till med degen. Sen när den skulle jäsa en timma.(Man använde kall mjölk istället för 37 gradig)
Så gick han in till Jonte. Sen var han sur när bullarna var klara och han inte fått hjälpa till :-)
 
Efter att vi smakat de goda bullarna åkte vi till IKEA. Men inte för att shoppa utan för att påbörja Marhias fästing vaccin.
Det var lite kö så han sprang omkring och lekte med ett par bilar jag lyckligtvis tagit med mig.
Vi har pratat om denna spruta i två dagar så han visste på ett ungefär vad det skulle bli. Men han ville inte.
Jag hade bestämt att Daniel skulle få vara den som gick med Mathias in i fästing ambulansen i och med att han annars skulle ha spelat ut mig totalt.
Så medans jag sparg och tog ut pengar (deras kortdragare hade pajjat) Så grät Mathias så mycket att de var tvugna att stänga dörren. Han grät ända tills de stack i sprutan, så slutade han tvärt. Typ hmm det gjorde inte ont!!.
Så om två veckor kommer vi kunna åka själva utan Daniel för att ta den andra dosen.
Efter det tog vi en tur till SKHLM där jag hann lämna tillbaka ett par skor, Daniel göra ett par ärenden och jag och M gick till Br. han skulle säga vad han önskade sig efter nästa spruta. Kan ju inte ge present varje gång.
 
När vi kom hem fick han ändå en present. Jag hade köpt en tröja i veckan och sparat till detta tillfälle.
Gissa om han blev nöjd med sin "stinky" tröja. Stinky är en av figurerna i Mumin, som han var rätt rädd för när vi var där. Började till och med grina när han tittade på honom. Men på någon sätt var det honom han fastnade mest för. Stinky är en butter typ som går med armarna i kors och ser sur ut. Mathias har problem med att se sur ut men armarna i kors går bra.
 
Ikväll har jag även börjat göra några av de änglar som Jossan beställt till bröllopet. Hon ville ge till dem som hjälp till att fixa. Så jag har beställt gröna pärlor och de vingar hon önskade.
Mathias ville såklart vara med och pyssla när jag tar fram mitt pyssel. Så himla skoj att knåpa lite.
 
Daniel har lyckat starta bilen (hans leksak, racerbilen) sen han bytt motor och körde bort den till mekonomen för att låta den stå på tomgång. Men det gick inte så bra så när Mathias somnat fick vi rulla hem den.
Daniel har en lite annorlunda sparkcykel. Tur det var lite trafik ute en lördagskväll...
 
Har man tur och det är molnfritt kan man i kväll och imorgon kväll se massor med skärnfall. Här är molnigt ikväll så här blir det inte till att se några :-(
Bättre lycka imorgon kväll kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0