Tack Teutonia Lisa!!

För några veckor sedan fick jag en paket att hämta hos DHL
Det var ett stort paket med en liggdel till en Teutonia barnvagn. Hmm jag fattade ingenting och skickade ett mail till teutonia. Det gick några dagar jag hörde inget så jag ringde företaget i Tyskland och försökte prata engelska med tyskar. Hmm gick sådär. De kunde inte hitta nogon orsak till varför jag fått liggdelen.

Så Svarade Lisa på Teutonia i Danmark på mitt mail. Paketet jag fått skulle från fabriken i Tyskland till en butik i Tyskland. De kunde inte svara på hur de fått tag på min adress och mitt mobil nr. Men men hon lovade att DHL skulle komma och hämta paketet igen. Ett par dagar senare kom ytterligare ett paket. Större och tyngre. Det här innehöll själva vagnen och en sittdel.

Jag googlade och såg att de jag nu fått hemskickat hade ett värde av strax över 10 000kr
Så jag mailade igen och frågade om det inte var så att jag vunnit denna på någon tävlig. Isf hade jag sålt den och köpt en fin present till min son som snart fyller 4 år skrev jag.

Lisa kollade igen med företaget i Tyskland och det var som de sa, felskickat men hon lovade att som tack för min ärlighet och att jag hört av mig skicka en liten present till Mathias 4-års dag.



I torsdags kom denna vackra bukett till mig.




Tror det är andra gången i mitt liv som jag fått blombud. Förra gången var en mamma barn bukett från Kronofogden när jag fått Mathias.

Idag kom en avi om ett paket att hämta. Misstänkte att det var från Lisa


Mycket riktigt 4-års present till Mathias

     



Killen blev som han säger själv tusen nöjd. Älskade bilarna och ikväll sover han med dem.

Vad säger man - Ärlighet lönar sig :-)





Bilarna som Mathias fick värda 380kr från Br Leksaker.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0