Å så kom fredagen


I onsdags var jag till Läkarmotagningen Munkborn i Gamla stan. Hade bokat tid för att få en hudläkare att titta på mina födelsemärken. Lät en läkare på VC Segeltorp titta i maj och han sa om du vill ta bort så okay hör av dig i september.
Sen fick jag tips från en på jobbet som bokat tid i Gamla stan så i onsdags efter jobbet var det dags.


Så fint att gå genom Gamla stan och se de smala fina gränderna.

Träffade Dr Margreta med österopeisk bakgrund. Hon tittade med ett instrument över mina födelsemärken. Inte alla men jag fick klä av mig helt och så kollade hon hur alla såg ut och valde ut några som hon tyckte avvek. 2 av dem var de jag ville ta bort. Ett av dem tyckte hon var riktigt suspekt. Så hon kallade in sköterskan för att se det innan hon skulle faxa in en remiss. Men innan hon lämnade rummet hade de kommit överens om att ringa in remissen.
Jag fick tid på Läkarhuset på Sveavägen redan idag fredag 8.15 här gick det undan.

Hittade ett smarrigt recept i väntrummet. Obervera min fina nagel. Nagelacket jag fixade sista dagen i Peking är fortfarande fint. 10 dagar sedan.

Så jag gick dit idag och trodde de skulle ta bort det suspekta märket, men läkarn tyckte han hade tid att ta bort alla tre. Skönt så blev allt fixat vid ett tillfälle.
Ett tips kära vänner om ni någonsin ska lokalbedöva något runt fötterna se till att sätta på ett emla plåster någon timma innan. För tjena var det kändes oskönt att bli stucken på foten och på hälen.

När sen bedövningen tagit gick ju allt toppen, hack hack sy sy sy hack hack sy sy sy hack hack sy sy.

Så rusade jag vidare till jobbet. När sen bedövningen släppte var det lite jobbigare vänster fot känns bäst när tåna pekar rakt upp och höger fot kan jag inte sätta ner hälen på.


När jag sen kom hem och skulle visa Mathias mina plåster såg det inte så fint ut.


Hela strumpan var nerblodad.

Skon var full i blod.

Konsulterade min blivande ambulanssyrra till granne och hon tyckte vi skulle byta kompressen så det fick vara torrt.

Jag fixade det inte själv så hon hjälpte såklart till. Toppen granne, har sagt det förut och säger det igen.

Märket på låret hade inte blött igenom helt så det fick vara som det var.

Hoppas det känns bättre imorgon så jag kan gå normalt.

Mathias fick varva ner efter förskolan och ute leken med Jonte framför datorn med vindruvor.

Hans mamma köpte en DVD i kina för 10 kr Bilar 2 filmen. Så skoj att höra när han sjunger/mumlar med i musiken som är på engelska. Tror det är rätt nyttigt att se filmer  som inte är på Svenska. Bra för fantasin och så snappar de små liven upp ett och annat.

Så kom äntligen Daniel och Martin med Pizza. Men Martin hade feber, fick panodil och bums i säng. Samtidigt bajsade Mathias på sig :(  och när Daniel skulle tömma tvättmaskinen på mina nytvättade skor  för att få in all smutstvätt var den full i vatten så hela badrummet blev blött. Vilken kväll. Jag haltar omkring och fixar. Daniel storstädar hela badrummet. Under badkaret bakom tvättmaskinen och torktumlare. Ja det behövdes ju men nu skulle vi bara behöva vila. En annan dag kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0