Vilken fantastisk dag ute till havs...

Tidigt imorse väkckte jag mina små juveler. Martin hoppade upp på en gång. Mathias tittade ut och sa - Det är natt jag vill sova. Men när vi påminnede om smurfarna vi skulle träffa idag så gick det lätt.
 Varsin drickyougert och sen bar idet iväg halv 7 på morgonen.

Det var kallt och fortfarande mörkt när vi parkerade. Toppen parkering precis bredvid terminalen. 50kr för 24 tim.


Martin passade på att berätta för sin mamma att han var på ute med båten vid frukosten.
'
Mathias mumsade i sig massor av pannkaka och annat gott.

Såå vackert väder vi fick. Skoj att vara ute på däck lite och se den fina skärgården.

Martin gillade spelhörnan.

I barn lekrummet fanns massor av skoj att göra

Första mötet med Ville Viking, skepskatten.

Så kom äntligen smurfen.

Fick en bamsekram av Mathias
 

Ville Viking fick en kram av Martin

Åhh mina fina killar
 

Frågesport, Mathias passade på att rita en teckning på baksidan. Vi vann inte men Mathias drog hem ett tröstpris.  Storpack Taxfreetuggumin till ett värde av 52kr
Så fina teckningr han börjat göra nu. Gubbar med ögon och allt. Denna fick oxå armar och 5 fingrar.



Teckningstävling och bollhav.

Smurfmålade med fina smurfmössor.

Limbo tävling.

Martin var bra.
   




Ville Viking barndrinkar med lysande stänger

 Jag och Mathias på buffen.

Mathias hittade en tågbana, super skoj.

Jag och Martin vid smurf-bingon.

Vi fick ingen bingo men Martin fick tröstpris som var mera värt. Stor toblerone, fotboll från Hugo Boss, Smurfplanch med autograf, lakritsstänger och nyckerling.


Mathias är modig och ställer sig snabbt i kön för utdelning av liten present till alla deltagare.

Mahtias gillar att sitta i Martins knä.

Smurfdisko. Gillar häckdansen.

Smurfar och Ville dansade massor och sen blev det godisregn. Martin fick tag på 4 påsar och Mathias 3 st.

Här kunde killen sitta länge trots att vi inte stoppade i några pengar. Bilar bilar bilar.

Gratis är gott. Allt detta har vi fått gratis under resan idag.

Och så handlade vi lite.
Allt har gått fantastisk bra. Killarna har varit glada och mysiga hela dagen. Liten svacka mot slutet då Mathias började bli trött. Men det är ju förståeligt.

Hände bara en insident. Mathias sprang ifrån mig när Martin på egenhand var i spelrummet. Jag letade men hittade inte lillkillen. Fick med mig Martin att leta och vi hittade inte. Då hör vi i högtalaren. - En liten kille vid namn Mathias söker sin mamma Maria eller pappa Daniel.
Jag och Martin befann oss bara 5 meter ifrån honom när de ropade ut det. Tacksammt gick jag och hämtade honom. En fantastisk svensk kvinna(inte svenskt ursprung) hade sett en irrande kille längst bak i båten och tagit med honom till informationen. Vi hade varit längst fram och så rusade han bara iväg.
Jag tackade kvinnan med en kram som sa.- jag vet hur det är, har ju haft småbarn själv :-)

Sen höll han sig ganska nära oss resten av resan.

Vi kom iland  fem i sju på kvällen och när vi sen åkte hem i bilen somnade killen kvart över sju. Heeeeelt slut.
Båda killarna var super nöjda med dagen. Det var en rikgtig barn dag. Barnen i centrum. Tror inte vi missade någon aktivitet av barn programmet på båten.



Kommentarer
Postat av: Lotta

ÅÅÅÅ vilken underbar läsning och härliga bilder, har både skrattat högt och suckat kärleksfullt! Gillade Mathias stil vid limbon, trots ca 1 m kvar till ribban..men stilen hade han. Vad duktigt att tala om både sitt och era namn när han blev borttappad! ...men pappa var inte med va!? Du gör så mycket kul med dem, hade också velat va me!!

2011-10-16 @ 09:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0