Tjohooo idag kom det....


Mitt paket från Kina. Exakt 2 veckor tog det. Då har det fraktats med tåg. Dyrast är att skicka med flyg, billigast med båt. Så jag valde mellanvägen tåg som skulle ta upp till 2 månader. Två veckor känns helt okay tycker jag :-)

Hade klippt bort alla nya ettiketter och rullat ihop kläderna med gummiband. Eller packat i vakumpåsar.
Kände mig som en riktig proffspackare när jag kom till posten i Peking.
Det är nämligen så att personalen måste se vad du packar ner i paketet. Sak för sak känner de igenom så man inte skickar med något som inte är tillåtet.

Mina fina kuddfodra. Men jag tänte nog klippa bort Montazami tofsarna :-) Frågade försäljaren vad det stod på tecknen. Dessa tecken kan bara riktigt gamla kineser läsa enligt honom. Antar att det står något med- Dumma turister nu ska vi lura er så mycket vi kan ;-) nä da så farligt är det inte. Två kuddfodral 20kr sydda i linne.

Jonte (grannpojken) fick en 3i1 Peak jacka. Snygg fleece jacka som fästes inuti skaljackan. Mathias har en sån sen tidigare. Så fick han några tröjor och kallingar.


Mathias hög, bilar tröjor med kort och lång ärm, randiga pikéer, fotbolls dress, peak täckbyxor, peak jacka 3i1 till nästa sesong fodrade byxor.
Trist att det inte finns så mycket i Martins storlek. Det är ett glapp mellan 6 år upp till vuxen. Lyckade iaf köpa honom en Ed Hardy zip tröja och en ny peakjacka.

Min Moncler jacka till höger, super nöjd med den för 280kr ord pris ca 6900kr
Så fick jag hem mina svarta höga converse.
Tar det lite som en 40-årskris att jag för första gången i livet äger converce, två par till råga på allt.
Men för 50kr så kan man ju passa på att unna sig 2 par :-)


Bilder från det jag packade upp i resväskan när jag kom hem...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0