Lördagspyssel med mina favo killar...

Så fina grisar vi kommer att göra!!
Jag gick ju på marsipankurs i torsdags och jag köpte med mig ingridienser så vi kunde ha en pysseldag idag.
Killarna var fulla av förväntan och såg fram emot pysslet.

Det gick in för det med full entusiasm.

Mathias gjord platta tomtar, men vad gör väl de. De blev super snygga.

Vi började med att gör var sin gris. Mathais var snabb med att trycka ner en chokald 10:a i den innan den ens fått öron. Kul att han snabbt fattar grejen.


Martin gjorde två tomtar och en gris innan han tröttnade.

Mathias däremot han pysslade vidare en bra stund.

Snygg platt tomte med guldpeng och tomte luva på toppen, designern heter Marhias =)

Martin kom på att man kunde dekorera tomtarna med ögon och silverkulor på luvan. Blev supre fint.


Många figurer blev det

Martins tomte ser nästan ut som en häxa. Mathias platta tomtar har många ögon.

Jag gjorde en snögubbe, blev riktigt nöjd.
Ikväll har vi sen doppat dem lite lätt i cholkad. Nu ska de bara torka ordentligt så vi kan paketera dem.


Kommentarer
Postat av: Lotta

...å vilka underbara tomtar, vet ju vems jag gillade bäst ha ha :)

2011-11-13 @ 20:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0