I bilen på väg till Dalarna

Stod i korsningen i Enköping. Väntade på vår tur att passera vägen när jag hör Mathias:
Mmmm OoooRrrrAaaa

Men vad säger du, säger jag. Kan DU läsa??
På skylten framför oss stod det.


Killen hade koll på alla bokstäverna men hörde inte sjäv vad han sa. Vet att de på förskolan tagit hans bokstavsintresse på allvar och börjat ljuda med honom. Men det här hade jag inte räknat med.
Innan vi svängde av vägen började han oxå:
SsssAaaa så försvann skylten. Där stod SALA


Det är ju fördel för små killar att skyltarna skrivs med versaler =)


Kommentarer
Postat av: Lotta

...är ju DET jag säger, att han är extremt duktig, på allt! Min bästa kompis!

2011-12-01 @ 17:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0