Bilder från resan...

Nu äntliten har vi internet igen. Comhem var tvugna att aktivera om modemet.
Igår hade jag det fullt upp. Först föräldrarepresentantsmöte på förskolan mellan 17:30-19 sen rusa på styrelsemöte som började 19 och skulle slutat 21 men höll på till 22. Puh!
Tänk att man ska behöva läxa upp vuxna människor om hur man skriver ett protokoll. Vissa saker kan man själv tycka vara så självklart men andra fattar ingenting.
Ja ja det var god stämning iaf även om jag läxade upp dem en hel del. Men med min ödmjuka framtoning förstod de nog inte riktigt hur chockad jag var över deras agerande i styrelsen.

Nog om det, här kommer del två från vår resa:
Frukost för oss morgon pigga. Jag och Mathias vaknade vid halv 8 och strax innan 8 var vi vid frukosten. De andra lyste med sin frånvaro, det visade sig att de varit uppe länge på kvällen, några till halv 2. Vi gick och la oss strax efter 10 och jag låg och kollade tv när Mathias somnat.

Mathias ville ha färsk annans på frukost mackan. Det var lite nytt, men han gillade det :)
Efter ett tag kom de andra och mumsad i sig av fruosten. Hjalmar ser lite besvärad ut när jag fotar honom.
Lillsyrran på 10 mån var superduktig på att ära själv med stora gaffeln. Pappa Johan verkar ha lassat på regält med mat på sin tallrik :)

Killarna sprang omkring och kollade ut genom fönstren och all is som båten plöjde igenom.

Så härligt att få spriga av sig lite...



Skoj var oxå att trycka på knappen på dörrarna som gick ut på däck. De stängdes automatiskt efter ett tag så det gällde att hinna ut och känna på blåsten och in igen innan de ständes. Skojjig lek som ville upprepas gång på gång.

Så köpte vi biljetter till skattjakten. 60kr /barn. Väntade och väntade tills det var dags.

Det kom uper många barn som ville vara med på skattjakt.
Jag och mitt charmtroll...
När dörrarna öppnades fick man först en Pirat t-shirt. Killarna är riktigt förväntansfulla.
 Vi fick en skattkarta att följa. Flera stationer runt hela båten för att knäcka koden vart vi skulle hitta skatten.

Långa korridorer att söka ledtrådar i, turer i hissen och leta leta...

Men jag tror de har det, Veronica och Jossan verkar ha knäckt koden.
Jag tror vi hittat något...
Jora en skattkista full med godsaker.
Där låg också piraten sömntuta och sov.


Alla barn fick varsin 500g godis påse. Så det ingick en hel del för pengarna...

Efter en lätt lunch gick jag och Mathias till hytten för att försöka vila. Gick sådär. Killen somnade inte men vi tog det lugnt ett par timmar iaf.

Sen hittade vi på Jossan, Jocke och Jonte som varit och badat. Vi hoppade det iom att vi varit sjuka nyss. Men i poolbaren myste vi med lite glass. Jonte var hungrig så han fick bullar och kakor som jag hade laddat upp med ifall att... passade bra.

Härligt att springa ute på däck!!

I taxfreen köpte vi en bil, som lektes med en heldel.

De hade så roliga golv på båten, perfekta för bil lek.
Innan vi närmade oss land han vi med att spela lite på atomaterna. Mathias fick hjälp av Nikki att stoppa i pengar och tryckte på knappen. När mina enkronor var slut hittade jag en tia och efter något tryck blev det vinst.- Oj vi vann 80 kr sa jag högt. -Nä säger storspelaren bredvid ni vann 120 kr.
Vi hade visst fått in två rader. Gissa om det skrammlade skönt i maskinen : )
Vi spelade lite till men gick i af med 100 kr pluss.

Så la båten till i hamnen, en kvart tidigare än utannonserat. Så när vi för fullt försökte få tag på Daniel som skulle hämta oss får jag syn på mina kusiners mamma Ingrid. Det visade sig att hon varit med på samma båt, ätit på samma buffé men vi hade inte stött på varandra på båten. Jag som tyckte det var lugnt och lite folk på båten. Det var nog mera än man tror.

På vägen till bilen tittade Mathias upp på stora båten och sa - ska vi gå dit igen mamma. Tror han tyckte det var mysigt att åka båt.
När vi sen satt i bilen tog den inte lång stund innan killens ögonlock blev tunga. Vi lyckades inte hålla honom vaken så han sov väl en 15-20 min i bilen innan vi kom hem och åt en Mcd middag.

Mys med pappa hemma i soffan, det är rätt skönt att vara hemma oxå.

Nu sitter vi soffan kollar Rorri och äter ahlgrensbilar och väntar på pappa och Martin som är på väg hit. Martin är lite sjuk så det blir nog en lugn helg.
 


Kommentarer
Postat av: Lotta

..va roligt att du kan blogga igen, å va kul att se del 2 av resan! Mycket kul och bra du gör med lyckliga Mathias! Hoppas ni nu får en skön helg!

2011-03-04 @ 20:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0