Smart kille...

Idag ville Mathias äta middag ute på altanen. Så det gorde vi såklart, sen åt vi glass och så satt jag och hade det skönt i solen. Mathias sprang ut och in och vips var jag utestängd. Mathias hade gått in och stängt handtaget så mycket han kunde, jag stod och knackade men han ville inte lyssna. Hade fullt upp med kartongen med lera leksaker som jag tidigare sagt nej till.

Ja ja jag fick väl gå runt huset och gå in vanliga vägen då, men si det gick inte heller för jag hade varit så förutseende att jag låst dörren.

Gick till grannen som fick en nyckel för ganska exakt en vecka sedan. Men Jocke hittade inte nyckeln och Jossan som inte var hemma pratade i telefon så Jocke kom inte fram till henne. Jag gick hem och försökte knacka åt Mathias igen och då kom han och vi lyckades få upp dörren. puh.

Sen var vi tvugna att lera lite så han blev nöjd.

Vi gjorde ett hus ett träd och så Mathias.


Killen blev såklart nöjd. Nu har han sagt godnatt till pappa som åker till Barcelona i helgen och kommer inte hem förräns sent söndag kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0