Yes semester...

Daniel har varit hemma sen i onsdags, feber och helt slut. Så i onsdags tog jag och Mathias en cykeltur efter middagen. Åkte till CityGross, de hade skickat mig ett presentkort på tre 10:an lotter iom att jag snart fyller år.
Vi passade självklart på att mumsa i oss lite glass.


Lyckan var fullständig då de höll på att fixa innertaket på C.G.

Precis där vi satt och åt körde de upp och ner med liften. Så skoj att han glömde äta. kul kul.

Veckan innan midsommar gjorde jag en datatomografi(eller vad det heter) av bla buk. Jag känner något konstigt som jag inte kan sätta ord till på höger sida. Fick en tid snabbt på Ersta sjukhus. Åhh så fint det ligger. Högt upp på klippan framför stockholms "kanal" och mittemot gröna lund. Väntrummet hade stora glaspartier ner mot vattnet. Där fick jag sitta och dricka en liter kontrast som smakade lakrits, ett glas var 10:de minut.
Sen in och ligga på en brits med en ring som jag körde igenom. Efter en vända fick jag kontrast insprutat i blodet och då blev det varmt nästan hett i halsen och det känndes som man kissade på sig. Vilket man så klart inte gjorde och de hade informerat om det innan så man viste vad som var på g.


I onsdags fick jag äntligen brev från SÖS, med bävan sprättade jag upp brevet. SKIT, blev min komentar. Det stod inget resultat utan var bara en telefontid då min läkare på onkologen skulle ringa mig dagen efter mellan 13-14.
Jora surru, gissa hur jag mådde den kvällen och dagen fram tills kl 13. Fick iaf köket städat och tvätten vikt, för jag var tvungen att göra något. På jobbet har det varit fullt upp så det var ju bra. När hon äntligen ringde tjugo i två hade jag så ont i magen att jag aldrig trodde det skulle gå över.
Så berättar hon bara att allt i undersökningen såg bra ut. De hade inte hittat något avvikande och hon trodde inte att mina besvär hade med min tidigare bröstcancer att göra. SÅ HIMLA SKÖNT ATT HÖRA, nog för att magen fortfarande gjorde ont och jag hade ofrivilliga ryckningar i fingrarna resten av dagen. Men så kan det säkert bli när spänningen släpper.
Nu kanske det blir någon mera undersökning men bara för att ev hitta vad som känns konstigt i magen, hade det funnits "kräfta" i magen skulle det ha synts på undersökningen jag nu gjort.
Så då släpper vi det här för denna gången.

Vi har ju målat om på Mathias rum, under tiden sov han i sin gamla säng i Martins rum.

Trångt och mycket saker omkring sig men det spelade ingen roll när han fick ligga och lyssna på boken om blixten.
Två nätter han han nu sovit i sin nya säng på sitt "fina" rum som han kallar det.
Ikväll ville han inte lyssna på bok så jag slog på radion åt honom. Efter ett tag hörde vi honom gå ut ur sitt rum där uppe, men det blev rätt tyst på en gång så han fick hitta på vad han ville. När jag sen gick upp för att se hur han hade det så var hans rum tomt, mitt och Daniels rum var tomt.
Självklart hade han gått in till Martins super stökiga rum som är fullt med alla saker från Mathias rum och hans gamal säng(utan sängkläder).

Där hade han somnat  med sin blixten tatuering på magen och ett reflex runt halsen. Han var sjöblöt i nacken. Sov ju direkt på skumgummit.
Så jag bar in honom till sitt rum.

Så nu ligger han i sin stora säng med mitt täcke på golvet nedanför ifall han skulle ramla ur.

Så blev det äntligen semester. Börjar med en vända till tippen imorgon. Vår tv pajjade i midsommras så vi har nu varit utan tv i 2 veckor. Imorgon hamnar den på tippen tillsammans med en massa andra skräpigheter. Så nu borde jag googla på en ny. Daniel har möblerat om i vardagsrummet och flyttat vår tavel(foto)vägg. Nu gäller det bara att bestämma sig och komma till skott. Hade varit mysigt att titta lite på tv eller en film någon kväll här framöver.

Igår satt jag och sydde hällor på förskolans utklädningskläder, de ville ha hjälp att fixa lite inför hösten. Och sånt gör jag ju så gärna. Men då iaf när jag satt där och sydde saknade jag tvn. Hade varit skoj att haft något i bakgrunden att titta på emellanåt. Tog ifs bara strax över en timma men iaf.

Ja ja beslut är det enda som fattas innan vi har en ny tv på väggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0