Det blir inte alltid som man tänkt sig...


Dagen då jag åkte tillbaka till Stockholm för att jobba, var vi i sommarstugan och klippte gräset. Killen skulle självklart vara med och ha hörselkåpor som mormor.

Tog hjälp av SJ hem till Segeltorp, visade sig vara problematiskt i värmen. En solkurva hsade uppstått mellan sala och uppsala så vi fick åka över Västerås. Det innebar att vi var en timma sena och med SJs resegaranti så blev det en gratisresa.
Ja ja väl hemma så kom vi på, precis när vi skulle gå och lägga oss, att vi skulle ta och passa på att måla om Mathias rum när han var hos mormor. Så vi tömde rummet på allt för att sen kunna komma igång och måla så snart vi kom från jobbet dagen där på.

Men si, jag hann väl knappt till jobbet innan mormor ringde och berättade att hon var dålig och jag måste åka och ta hand om Mathias. Visade sig att mormor åkt på streptokocker och låg helt utslagen av feber.
Som tur var hade Lotta semester och inget inplanerat så hon fick ett samtal vid 7 på morgonen och strax därefter var hon på väg till Insjön för att vara barnvakt tills jag kunde ta mig upp.

Tog Mas expressen, litar inte på SJ, upp till Insjön på kvällen. 180kr och gratis internet på bussen. Toppen innebar att jag kunde jobba hela resan.

Passerade Peace & Love och förundrades över hur tätt tälten stod. 50 000 besökare och många av dem är tältare.

Jag har det bästa jobb man kan tänka sig och helt underbara chefer. Jag tilläts jobba hemmifrån och behövde därför inte ta ut någon ledighet för torsdagen och fredagen. Passade på att  jobba när Mathias lagt sig för kvällen. Och ja det belev väl att jag satt till 23 men hellre de än att jag skulle försöka jobba när Mathias ville bada.

Det var ju tokbra väder.

Vi gjorde en utflykt och hittade färska grodor. Såååå söta. De är så fina när de simmar oxå. Simmar med bakbena som Mathias kallar det och det ser faktiskt så ut.
Vi samlade ihop ett gäng och la dem i vattnet så de fick simma ett par dm in till land.

Plask oc bad med Lotta.

Super nöjd kille i vattnet, ingen badkruka det där heller.

Jora surru, mammas köttfärsås den går inte av för hackor. Eller vad säger du morfar. Morfar var nästan lika lortig om munnen som Mathias efter maten :-)

Så tog vi och åkte hem till Segeltorp, samma dag som Peace & Love i Borlänge slutade. Smart drag,passerade Borlänge vid lunchtid vilket gjorde att vi fick krypa genom stan. När vi sen skulle stanna i Hedemora på McD visade det sig att de tänkte alla P & L are göra oxå. Så vi köade och köade. Det bästa med det var ju att Mathias blev riktigt hungrig. Han åt hela hamburgaren, drack hela juicen och nästan alla pommes och en kycklingbit av mig.

När vi kom hem var vi tvugna att kolla in vårat land. Massor med smultron fanns det.

Och för första året även körsbär, super goda.

Mathias vågade inge smaka.

Så hade vi sån tur att bli inbjudna till bästa grannarna på middag. Passade mig  bra då jag inte orkade laga mat.

Idag har vi hjälpts åt att fortaätta den målning som Daniel påbörjat i Mathias rum. Gissa om killen var nöjd när han fick vara med och måla.

Så det var väl tur i oturen att det inte blev som vi tänkt. Att Mathias bara skulle fått komma hem till ett färdigmålat rum.

Såfint det blir...


Och toppen fint det blev. Mathias hann inte med att se hela resultatet idag. Så imorgon bitti kommer han att bli nöjd.
Vi har sänkt ner taket med vitt till garderobshöjd, gröna väggar som via en mörkblå linje går över till brun. Blev riktigt nöjd. Så imorgon ska jag och Mathias till IKEA och hitta en madrass till hans nya säng som vi ska skruva ihop.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Kuul me ny blogg!! Fint målat, annorlunda! Hoppas arbetsdagen idag gick bra för dig!!

2011-07-04 @ 22:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0