Vips så var helgen över...

Solsidan är slut och det är bara dax att tänka på morgondagen.

Det går så i ett att jag inte hinner med att blogga. I fredags kom Martin och mormor på tåget. Jag och Mathias åkte till fruängen för att möta dem. Vi kom i lite väl god tid så vi passade på att åka en sväng med tunnelbanan. En station till Västertorp och så väntade vi in retur tåget. När vi klivit på och satt oss kom Martin. Sicken tur vi åkte med deras tåg :-)

Så det blev glada miner och tacos som sig bör på en fredagkväll. På lördagen började Daniel känna sig riktigt hängig så mormor bokade om sitt tåg.Eller jag bokade om hennes tåg. Deniel kunde inte köra upp Martin och orkade inte ta hand om Mathias så jag kunde köra upp honom. Alla tåg var fullbokade. Tror jag satt 2x 30 min i kö till SJ och 25 min i kö til swebus innan jag fick tag på biljetter till bussen upp till Dalarna. Puh helgerna verkar vara fullbokade.

Idag gick vi gemensamt till SKHLM


mormor och Mathias gick vidare till IKEA och jag och Martin tog T-banan in till stan.

Vi skulle se "Karlsson på taket" med bla Markoolio. Precis som förra året var vi nöjda när vi satt på våra plater på 2:a läktaren.
 kikare är ett måste om inte annat för att se hur det går bakom scenen...

De var superduktiga, Benjamin Wahlgren gjorde riktigt bra ifrån sig, gitarr solo och sjöng loss regält mot slutet.
Markoolio är ju allt skojig. Morfar Wahlgren(har glömt vad han heter) spelade gammal tant, skit bra! Hade dagen till ära massor med puder då han kom hem från två veckor i Thailand igår.( Jag har självklart följt pernillas blogg, så mycket skoj och fina bilder de senaste två veckorna)

Det är ju som bekat förbjudet att fotografera under föreställningen så jag fotade lite innan....


Och när det var över och de tackade publiken.





Morfar Wahlgren, Benjamin och Markoolio

Nu så har mormor precis kommit hem till Dalarna och Martin är lämnad till sin mamma och Mathias sover. Söndagens höjdpunkt är över (sol sidan) så nu är det bara att borsta tänderna. Hoppas Daniel är så pass pigg att han orkar ta upp Mathias till dagis imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0