Mera kras...


Man måste ju se till att krossa godsakerna medans det går att äta.
Martin tog i med alla krafter...
...och PANG vilken smäll det blev.

Mathias ville smaka sin pepparkaka från Liselotte på dagis.

Den var god men rätt stor och han gillade inte kristyren.

Mina dansanta killar spelar mitt dansspel till xbox360. Så skoj och högljutt det blev.
Mathias fick en blender och jostillverkare i julklapp, den har vi testat. Funkar perfekt att göra jos i, men blendern var lite svag så den orkade inte göra en milkshake. Jag hade tagit fram lite frysta blåbär och hallon, glass och mjölk. Men den orkade inte visspa runt så Mathias hällde upp det i ett glas och slevade i sig det som det var.

På nyårsdagen åkte vi vidare till mormor och morfar.  Där var det vindstilla så vi passade på att skicka iväg ett par rislampor till.

Så sköt vi de sista av fyrverkerierna

Mormor hade lite pyssel till Mathias(Martin ville inte)
De hade fått vita pepparkakor som skulle målas med hushållsfärg av min farbror.

Mathias tyckte det var super skoj.
Han  målade och målade de små grisarna.

Tillslut blev färgerna rätt blandande men det gick bra ändå.

Många fina kakor blev det, jag tror minsann hans mamma målade någon gris hon med :-)

Har fått rapporter från mormor att killen sköter sig riktigt bra. Sover inte på dagen men somnar vid 7 på kvällen och sover hela natten till 8 på morgonen. Duktig kille. De har fullt upp med att skotta snö åka spark, hjälpa grannarna att handla och imorgon är de bjudna på fika hos andra grannar. Snart snart har jag underbaraste killen hos mig igen. De tar tåget hit på onsdag. Längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0