Härlig morgon i simmhallen...

Det visade ju sig igår att Mathias hade feber när han vaknade efter vilan. 38.1 så han fick alvedon chips, glass och festis. Men det är ju full fart på killen iaf. Vi som tänkt åka in till stan och pappas jobb fick ändrade planer idag.

Jag vaknade vid 7. Hade packat väskan och var i simmbasängen halv 8. Det var rätt lugnt på våra tre simmbanor var vi max 5 personer. Det var första gången jag var till Skärholmens simmhall men den var riktigt fin. Duchrummet verkade ny renoverat. De enda som var lite konstigt var att vattnet var grönt. Såg inte så kul ut. När jag simmat mina 35 min och bubblat i 5 min och var på väg hem frågade jag i receptionen varför vattnet var så grönt.


De visade sig att de haft problem med vattentillförseln och fått in fjärrvärmevatten och att den gröna färgningen var helt ofarlig. Smakade lite salt ;-)
Men de använder ett blidare klor till rening som inte luktar som klor.

Så förhoppningsvis så blir det finare vatten om några veckor.

När jag kom hem vid kvart in 9 så hade varken Mathias eller Daniel klivit upp. Idag mår Mathias bättre, har inte fått mera alvedon, var lite varm när han vaknade men det är full fart.
Tänkte vi skulle försöka gå ut lite nu och få lite luft. Det är +-0 så det är töväder. Men killen leker för fullt på Martins rum. Klipper med mönster saxen och bokstaverar olika ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0