Den "förlorade" sonen är tillbaka : )

Jag hann väl inte med allt som jag önskade när Mathias var hos mormor och morfar några dagar, men lite iaf.
Jobba, plocka ihop, städa, handla och ut och äta med mannen.

Vi gick till www.vapiano.com och åt deras färska pasta. Super nice. Man väljer sås och vilken typ av pasta man vill ha så väntar man medans kocken gör iordning maten. Smarrigt och billigt blev det. Mat till oss båda vin och chokladkaka med grädde till efterätt för 510kr.

Igår när mormor och Mathias kom med tåget hade jag tänkt ta bilen in och hämta dem, men iom att det snöat hela dan och snöröjningen inte är den bästa så valde jag t-banan istället.
Såååå kul att se lillen!! Han stor log men vek bort huvudet och ville inte prata med mig, men han kunde inte sluta le. Precis som det ska vara. Försöka vara lite avståndstagande när jag varit borta flera dagar. Sötis!

De hade haft det bra på tåget men i Sala började han tröttna, då kom ritpennor fram så det gick bra till stan. Resat tog iaf 3½ timma. Tåget var en ½ timma sent.
Så fick vi åka tunnelbana och buss innnan vi var hemma.

Det var mycket att hinna uppleva hemma innnan man kunde gå och lägga sig så klockan blev nog halv 9 innan han nådde sängen. Så sov han till halv 9.

Idag tog vi bobben till Skärholmen med mormor och kollade ett par affärer och så gick vi på Billströms och fikade.

Jag och mormor festade loss på förtidiga mini semlor. Mums. Så perfekta i storleken. Super gott och man blev inte illamånede efteråt.
Så vinkade vi av mormor vid tunnelbanan och så tog vi bussen  hem för det hade börjat snöa och blåsa. Nu vräker snön ner. Daniel är inne på jobbet med bilen så jag ska passa på att skotta gården innan han kommer tillbaka. Tror Mathias somnade i sin säng nu för det är lugnt här. Han har inte sovit lunch på flera dagar. Men man kan väl slappna av när man kommer hem och då behöver man vila sig.

Måste bara visa min fina julklapp "från" Mathias:


pappa har en han med men det är ändå jag som är BÄST, hi hi.


Kommentarer
Postat av: Lotta

...förstår det var mysigt se honom igen!! Skulle velat sett er när ni möttes! Mamma berättade för mig minns jag, att när jag var riktigt liten och hon lämnat mig hos mormor å morfar, så vände jag bort huvet när hon kom igen... barn kanske har funderat och visar lite "surhet" då :) Sov han middag? Meeen vad det snöar!!! Ha d!

2011-01-06 @ 15:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0