Kladdkakeomdömme...

Jaha då gick det en dag igen då. Jag hostar så jag tror inälvorna snart trillar ut. Mathias har inte alls hostat mycket på kvällen. Men enligt personalen en heldel på dagis.

Ibland händer det att jag sitter vid köksbordet (datorn) en stund när Mathias diskar. Så var det igår. Allt händer så fort för när jag i nästa sekund tittar upp så .....

välter det ner skum på golvet. Killen ser onekligen nöjd ut och försökte sig på samma lek idag men den fick avbrytas då han råkade kissa på sig. Lätt hänt med vatten lek :-)

Igår så åt vi vår kladdkaka från Ekströms. Det var en fryst kaka man bara behövde tina ca en timma. Den var färdig gräddad.
Mathias dekorerade med hallon.


Jag lånade pappa Daniels protein shaker och skakade grädde. Sa åt Mathias att vi inte skulle berätta det för pappa för han ville nog inte att vi skulle låna den. Vad tror ni var det första han sa till pappa när han kom hem. Skvallerbyttan ;-)


När det sen blev kakätardax ville Mathias bara ha hallon.
Inte är det väl bara Carola som hittar hjärtan överallt. Visst kan ni se att Mathias placerade hallon på tallriken ser ut som ett hjärta : )

Mums fillibabba, kakan såg super fin ut.
Men oj va kladdig den var. Jag hade nog önskat att den var lite fastare. Kunde bara äta kanten ett par cm in sen var den helt flytande.

Men smaken var det inget fel på. Blev lite sugen på att baka men det får bli en annan dag.

När Mathias lagt sig  kom Daniel med alla <3 ans present till mig. Choklad från Chokladfabriken.

Mina favouriter är de mörka med saltflingor på, de är lakritskola.
Men jag fick ingen puss av min älskling, försteligt då när jag hostar och snurvlar som värst.

Idag fick Daniel en present iaf. Jag hade beställt ,av en jobbarkompis vars man gör en del jobb på Arlanda, en ansikstkräm från bioterm. Han har tillgång till att handla på flygvärdinnornas taxfree som är ca 20 % lägre pris än taxfreen. Me like. Just de jag ska ju sätta över pengar till henne måste fixa nu.

Nu verkar det som att Daniel ändå köper ett gymkort, hans vikter här hemma har blivit för lätta. Trist,har ju varit perfekt när han tränat på övervåningen en stund på kvällarna. Tar ju mera tid att behöva åka till gymmet. Jag ska ju oxå komma igång med träningen när jag är frisk igen. Simma och promenera/springa så småningom... Det gäller ju att ha mål iaf....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0