Killen börjar fatta hur jag vill ha det... : )

Igår kväll när vi satt på bamse pjamasen sa killen. - Ta kort i mej mamma!
Inte kan man låta bli sånt ;-)


Killen somnade och halvvaknade lite och gnällde och gnydde. Fick ändå gå till förskolan men de ringde före 10 och sa att han inte var så pigg. Stod på gården och ville inte leka, bara gnällde på sitt onda öra.
Stackar liten.
Jag rusade från jobbet och det visade sig att det var 10 min till nästa buss så jag spran in på apoteket för att rådfråga. De sa att man skulle åka till doktorn vid örvärk. Hmm inte vad jag hade tänkt men okay. Ringde vårdcentralen och den automatiska rösten sa att de skulle ringa tillbaka tio i fyra. Puh...

Hämtade killen på förskolan. Han satt i Liselottesknä och var super varm. Väl hemma visade det sig att han hade 38.6 så det blev snabbt in med en alvedon. Sen fixa lunch. Då ringde vårdcentralen, fick en tid hos läkare kl 13. Överaskande!
Doktorn ville titta i halsen på Mathias men han vägrade. Däremot fick han titta i örat. Örat var rött men inte varigt eller sprucken hinna. Läkaren ville avvakta och blev det inte bättre innan onsdag skulle vi komma tillbaka och överväga penicilin. Hoppas vi slipper det.
På vägen hem somnade killen helt slut i bilen så jag lyfte in honom i sängen och så fick han sova. Väckte honom stax efter 4.
Så det blev sen middag och lite senare i säng. Jag hade lagt köttfärs på tining och tänkte mig spagetti och köttfärssås till middag men när jag frågade Mathias så ville han ha småköttbullar. Så vi lekte lite ki köket och gjorde egna köttbullar. Mathias tyckte inte han kunde utan gjorde "bajskorvar" istället :-)


-Jag har inte sovit på dagis idag, sa killen när vi kom hem. Sen gjorde han ett hus i lego och lät legogubbarna sova där :-)  Det verkar ju som att någon måste sova i alla fall.


På kvällen har det varit fullfart men ett par gånger har han stannat upp och sagt att han har ont i örat. Passade ändå på att ge honom en alvedon när nattblöjan kom på. Tur var nog det för när vi sen låg och lugnade ner oss i soffan så känndes han riktigt varm igen.

Nu hoppas jag att han får sova och jag med för den delen. Vi blir hemma imorgon med, så får vi väl se sen hur det blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0