Jaha vart ska man börja??

Tror jag böjrar med Syfestivalen.
Tryckte i mig två panodil och kännde mig mycket bättre i fredags så det blev ett besök på syfestivalen i Älvsjö.

Var med på två workshops, en för bildhängsmycke och en stansa bokstäver.

Mycket klipp och klistra och sen förslegla men en klar gegga. Allt skulle sen stelna och för att det skulle gå fort använde hon en sån uv-maskin man har för att få konstnaglar att stelna.
Rolig work-shop...

Sen stansade jag lite bokstäver på olika metallbitar. Gjorde ju lite sånt när Mathias låg i magen och jag gick på silversmideskurs. Men då viste jag ju inte att det skulle bli en Mathias så på mina silverstänger står typ Karolina och lite sånt.

Så blev det en hel del shopping. Skoj. Nu har jag lite att leka med...

På eftermiddagen kom Martin och det första han ville göra var att slå på Kinecten till Xbox och testa nya spelet.
-Du Maja det här var ju roligt, riktigt roligt. blev komentaren



Så han har jobbat sig svettig hela helgen. Var nog rätt tur för honom att jag inte var så pigg utan att han kunde ha tv´n ifred så påss mycket. Enda gångerna han lämnade spelet var för att dricka eller gå på toa :-)
Det är bra med motion.


När jag hämtade Mathias i fredags så satt han på dagis och pärlade. Jag kom på att vi har ju massor med pärlor och plattor efter Martin som älskade sånt. Så när vi kom hem letade vi upp Martins gamla grejer.

Å han pärlade och pärlade och vips var han klar...

Men jag tyckte den var lite för liten för att strykas, de finns ju risk att jag bränner  mig när den är så liten.


Martin däremot var ju snabbt färdig med en stjärna.

Igår var det tok fint väder när jag skulle gå och hämta Mathias, var tvungen att stanna och ta en bild. Idag är himlen inte lika blå och det snöar lite( och nu snöar det lite mera), men det ser härligt ut.

Imorse trodde jag att jag mådde bättre i bihålorna, men när jag gick upp för att ta medicinen så började det spränga igen. Men jag har varit uppe mera idag, så kanske kanske går det åt rätt håll. Nu ska jag ta och sätta mig i soffan läsa en bok och dricka massor av vatten och snyta och snyta



Oj, då vräker snön ner igen då. Stora fina flingor...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0