Gäsp... trött på en lördag...

Imorse vaknade Mathias ½7 och var inte riktigt nöjd. Gnällede och grinade och ville gå ner. Puh. efter ett tag gick vi ner och det var inte bra heller. Han låg i mitt knä gnällde och sa att han hade ont. Ont i örat och ont i hals/bröst.
Så han ville ha en alvedon i rumpan och det fick han. Då blev han nöjd och lugn ett tag. Sen kom Martin och det blev frukost.
Vi har tagit en mysdag inne idag och när jag och Daniel spelade Lips (kareoke spel på tvn) så somnade killen i mitt knä. Innan lunch :( så nu sover han fortfarande. Får väl ta igen lunchen när han vaknar.

Jo vi gjorde ju en grej i förmiddags. Martin ville leka ifred på sitt rum så jag och Mathias bakade lite. Hade tre bruna bananer som ingen ville äta. Så det fick bli banankaka i nya bakformarna vi fick av mormor. En fjäril och en nalle : )





Luktar gott iaf, hoppas de smakar lika bra. Skulle tro det....

Nu har Daniel fotat mig och jag har skickat in bilder för framkallning. Måste ha en bild till ansökan om visum till Kina. Googlade på nätet och där fanna bra gratis hjälp och så bara skicka på framkallning. Pappersutskrifter gäller ej.
Jag tror min bild kommer godkännas.
Min resa till Peking ser ut såhär ungefär.(fick frågan så därför svarar jag här)
25/4 19:10 från arlanda framme i peking 26/4 09:40 syrrans grupp kommer på morgonen till Peking med tåg.
30/4 syrrans grupp åker till tåget vid 17 tiden jag tar en taxi ut till flygplatsen under sena kvällen.
1/5 går mitt plan 06:10 till Kiev landar 09:55 och sen 13:40 åker jag vidare till Arlanda där jag landar 15:05. Pigg och utvilad ;-)
Flyget dit tar 8½ timma Hem tar första delen 8,45 tim och sen ytterligare 2,25 min efter ca 3 tim väntan.
Ett direkt flyg åt båda håll skulle de ha 8.500kr för så jag gillar det här flyget trots lite längre restid så har jag mera  att shoppa loss för. Min biljett gick ju på 3700kr : )

Så det kommer bli intensiva dagar i Peking om jag får bestämma. Har ju bara 4 nätter där, men det ska bli så skoj. Ska hinna med muren, kanske den förbjudna staden och himmelska fridens torg. Men mest hoppas jag på tok bra shopping.



Denna lördag har jag fått förtroendet att pricka in rätt hästar på V75 åt hästgänget på jobbet. Skoj men oj va svårt det blev när man skulle tippa åt andra. Sökte info på expertsidor, atg och läste själv på i v75 guiden. Skoj iaf nu har jag lagt upp raden på jobbets V75 blogg. Hoppas på tur.

Oj nu vaknar killen, måste fixa lite lunch


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0