Det blir av.....

Under den senaste veckan har jag bara surfat på flygresor till Peking i slutet av april. Hittat bra resor och vips så har priserna gått upp. I dag fick jag iaf bekräftat av syrran vilka dagar det var som gällde. Hon ska göra ännu en www.rosabussarna.se resa denna gång flyg till Tokyo och sen vidare till bla bla bla och så till Peking i 4 nätter.
I Peking kommer jag nu att ansluta mig till hennes gäng.
Kommer vara med på turen till muren, hoppas på klart och fint väder.
Sen ska jag hinna med massor av shopping är det meningen.
Såg precis på min flygbiljett som jag köpte idag( den sista till detta fantastiska pris) för 3680kr t.o.r. att på vägen dit får väskan väga 20kg, min kommer vara tom. Och bolaget jag åker hem med tillåter 30kg : )

Om jag skulle bokat resan på eftermiddagen idag skulle den kostat 5500kr. Här gäller det att vara lite snabb.
Nu kommer jag att surfa massor på peking shopping tips. Har redan börjat öva mentalt på prutningen. Det sägs att slutpriset ska ligga på ca 10-20 % av de begärda priset. Låter tufft, men man lär sig kanske.

Mycket pruta och mycke shopping hoppas jag på....men det är först i slutet av april. Nu måste fixas visum, boendet hoppas jag kunna bokas av rosa bussarna. Nice nice nice!!

Det här kommer bli en förtidigt 40års present till mig själv, själva shoppingen. Resan tror jag redan jag fått i present :-)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Va roligt för dig!! Men hur länge blir det för dig? Tar väl lång tid flyga va?! Hoppas ni får en bra lördag!! Ikväll börjar mel.festen!

2011-02-05 @ 09:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0