Lucia tåg X3


I söndags var vi till Segeltorps kyrkan och tittade på Luciatåg. Mathias var spänd och stod på stolen för att se bra.

Alla låtar som han kände igen sjöng han högt med i. Tanten framför fick ett leende på läpparna så snart han sjöng med, tillslut kunde hon inte hålla sig utan vände sig om och kikade på honom. - ååå vilken söt kille hör jag henne säga till sin värninna. hmm mysigt.


Så blev det den 13 december och vi lussade på jobbet. Jag och mina chefer.

Vi sjöng tre låtar och Hussine läste en egenskriven dikt. Uppskattat luciatåg.


Sen var det dags för Luciatåg på förskolan, utomhus. Och ja vi får fotografera på får förskola :-)

Mathias var Rudolf men den röda mulen ville han inte ha på.

Nöjd och glad kille som såg både mamma och mormor bland alla föräldrar som stod och lyssnade.

Min Rudolf
'
Sen var det lusse fika på mina hemmabakade bullar. Mathias och favo Joel.

Så blev det mörkt och dags att gå hem.

Kraaaam Rania. Mathias är en riktig charmör. Kram och puss till många varje dag =)

Vi passade även på att lämna julklapparna till fröknarna, mat Lena som gör så god mat och städ Lina som städar så fint. Blev en blandning mellan hembakat, Mathias  målade ljus, luffarslöjd och te från Kina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0