Tomten kommer....


Killen har väntat hela dagen och trott att han missat tomten. Men när han fick syn på honom genom fönstret när vi precis ätit klart blev han helt exalterad.

Tomten kom med stora påsen full av paket.

Mathias tycket det var super skoj att få ta emot paket av Tomten.

Åh så många paket det blev. Nästan alla var till honom.


Tack tack...

Tjoho, mera paket.
När alla klappar var utdelade följde jag med Tomten till Anni och Elvi (två barn som går på Mathias avdelning på förskolan) vi hade fixat så han skulle tomta även där.

Jag som tyckte Mathias fick mycket paket men här var det värre. Anni och Elvi fick var sin påse med julklappar.

Smygfotade genom köksfönstret. ha ha kul med tomte.

När jag kom hem öppnades det paket för fulla muggar.

Mathias fick en del bra saker oxå. Nya tandborsthuvuden.

Daniel och jag fick var sin träningsboll, jag fick även hantlar.
Min man med humor hade även köpt mig pepparkaksformar, den som känner mig vet att jag har masssssor och han brukar gnälla över det. Så kommer han med flera, sånt gillar jag.

Mathias fick ävenett blixten tält. Så där stoppade han in alla sina bilar sen och lekte.
Mathias undrade när tomten skulle komma tillbaka. Jag undrade vad han menade och då sa han: - när kommer han och hämtar säcken med allt gammalt papper.
Hmm så vi sa att vi fick behålla den, han hade flera till de andra barnen.

När jag sen pussade på pappa och tackade för julklapparna kom han fram och sa: Men mamma julklapparna var ju från Tomten. Såå sköna tankar.

När det sen var dax att gå och sov bäddade Daniel i tältet på Martins rum.

En stund senare såg det ut såhär.

Toppen julafton och med tomte och allt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0