Martin 9 år


I måndags fyllde Martin 9 år, snacka om att tiden går fort. Minns vår första fördelsedag. Då fyllde han 2 år. Idag började min morgon med att Mathias väckte mig vid kl 5, han var super pigg och lekte på sitt rum medans jag försökte somna om i hans rum trött efter gårdagens fest. Men inte da vid halv 9 tröttnade jag och gick tillslut upp.
Martin fick öppna sina tre kalendrar som vi har hos oss. 30 luckor totalt att öppna. Så bygde han ihop sin star wars lego gubbar och saker.
Mathias blev så kalart avis. Men hans storebror är så himla snäll och delar med sig av sin chokladkalender.

Det blev ju så många bitar för Martin och Mathias hade bara dagens att öppna.

Så fick Martin sina paket. En Angry bird kudde och en samsung android telefon.
Mathis ville gärna hjälpa till att öppna. (även om han redan öppnat kuddpaketet en gång tidigare)
Martin fick även paket och pengar från farmor och farfar och gammel farmor och farfar.

Far och son går igenom telefonen. Skoj ikväll har jag spelat Word feud(alfapet) med Martin via telefonen.

Så vart det lite tårta, Jonte kom över med kladdkaka som de hade bakat, passade ju bra en dag som denna.

Blååås ut ljusen.

Efter lunch åkte vi till Heron City, där lyckades Mathis få syn på Tomten och rusade iväg för att hälsa.

Tomten undrade vad han önskade sig i julklapp och han säger: En blixten som man kan sitta i.
Tjen ... den kille kommer bli besviken på jultomten iår :(
Men idag var han nöjd och studdsade omkring och dansade : Jag har träffat tomten, jag har träffat tomten.

Så var det dags att fixa snygga frillan. Idag var första gången han prövade klippmaskinen. Det gick bra och blev så snyggt.

Så ville han ha blå färg i håret. Det blev en stor kille igen. Som alltid när man varit till frisören.

Efter middagen var det dags för lite pyssel igen. Pepparkakshuset skulle dekoreras.

Martin ville inte vara med men satt ändå med vid bordet och komenterade vårat jobb =)
Mathias tyckte det var super skoj och blev jätte nöjd med resultatet.

Nu så ska jag ta och sove efter en väldigt lång dag. Hann ju med en sväng till goa Greta oxå som är så tacksam att man kommer på besök. Känns som en bra dag trots att jag inte kände att jag hade tid att gå på tjejmiddag hos Veronica ikväll. Men men det kommer flera tillfällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0