Fishspa

Igår var jag och Jossan på något riktigt skoj. Syrran hade köpt ett deal på Groupon som hon inte hann med att utnyttja. Fiskpedikyr för två personer för 380kr. (Ord pris 980 kr för två pers)

De var egenliten fullbokade tills presentkortet gick ut men som tur var hade de fått ett återbud tills igår kväll.
Så vi besökte Fiskpedikyren vid Norra bantorget. 
Lokalen såg inte mycket ut för världen på utsidan...


...men i väntrummet fanns ett fönster till innergården. Tänk va många fina hus det finns som gömmer sig i Stockholm.

Det började med att vi blev tvagade om benen.

Sen fick vi sitta i vattenbad och mjuka upp fötterna. Samtidigt luktade vi igenom de 30 olika krämer vi kunde välja mellan att få på fötterna efter behanlingen.



Så fick vi snabbt och samtidigt sticka ner fötterna i fiskarnas vatten. Gissa om det killade när de började äta.
Killades när de simmade in mellan tårna. Men kunde även kännas som man fick elektriska stöar när de smaskade på benen.

Vi satt i dessa fantastiskt sköna fotöljer som vi var tvugna att ha stege för att klättra  upp i.

Normalt har man 200 fiskar per person i tanken men de här hade 600 fiskar. Som vilade 1½ timma mellan varje besök/måltid.

Försökte fånga den mysiga belysning vi hade i vattnet. Blå lampa som gjorde det mysigt och ljuv musik. Var en härlig avkoppling.

När en halvtimma gått var det dags att ta upp fötterna. Jossan var först upp och blev maserad och insmord i hennes valda kräm. Under tiden satt jag kvar i vattnet. Gissa om det blev många fiskar runt mig då :-)
Känndes sen lite konstigt att ta upp fötterna och inte ha någon som tuggade på en längre.

Det här skulle jag heltklart kunna tänka mig att göra om. Gärna till ett nytt erbjudande eller utomlands där det är lite billigare.
Men det här stället kan jag rekomendera, super mysigt, bra personla och bra öppettider. 06:00-22:00


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0