Vad det är härligt i vårsolen...


Igår var jag hemma hos Jossan på födelsedagskalas. Kom i säng ½2 och jag är inte van att vara uppe så läng, så idag är jag seg. Daniel åkte vid 6 tiden till Linköping för att fixa någon körlecens, så jag och Mathias har en ensamma hemma dag.


Vi har stoppat ner två nya jordgubbsplantor i planteringslådorna, klippt lite buskar. Pyntat med påskfjädrar i körsbärsträdet.

Tagit fram sparkcykeln. Den funkar bäst där gatan är sopad.

Tagit fram traktorn och lekt i sandlådan, blåst såpbubblor. Så härligt väder.

Mumsat korv till lunch. Mathias åt två korvar i bröd idag. Super bra ätet.

Men nu verkar det inte bli någon vila, han ligger uppe och sjunger  ja må du leva, hurra hurra.- Bra jobbat Mathias, ja vann i hundrade år.

Han är inne i en frågvis period, frågar - var kommer mjölken ifrån. När jag svarade kon som Mamma mu, funderade han ett så frågade han - vad kommer det från grodor da?

Ja det är många funderingar i huvudet på M just nu. Vad kommer saker ifrån, vem har gjort dittan eller dattan.


Kommentarer
Postat av: Lotta

ÅÅÅ vilka uuunderbara kommentarer!! Skulle vilja höra! Som vanligt gör ni mycket kul och bra saker! Undrade just hur du kunde vara uppe och Facebooka inatt :) Nej det var ett tag sen man var uppe SÅ sent! Bra jobbat av dig :) Äntligen bloggade du!! Ha d i vårsolens glans!

2011-04-17 @ 17:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0