Första jumpan med Friskis & Svettis

Efter att Jonte gått hem strax efter 8 så packade vi väskan för att bege oss till jumpan. Hade fått ett erbjudande från APO+ om att få 2 veckors gratis träning på friskis och svettis. Jag har lite svårt att få ihop det med tiden att gå och träna själv. Men tänkte att då kan vi i alla fall gå på två lördagsjumpor, familjejumpa.

Så vi tog bussen till Fruängen för att ta t-banan till Hornstull.

Vi tränar på samma Friskis & Svettis där jag och Martin var och tränade förut :-)

Mathias var rätt skeptisk till att gå in på jumpan när han såg de vuxnas kurs innan. Träffade en bekant från Insjön som också var där för att jumpa med sin son :-)


Väl inne så ville M mest hålla handen sitta i knär och bli buren,puh!
Men som tur var avslutade de med karusellen. Det är som en fallskärm de vuxna håller i och barnen är under.


Självklart var han rätt iaktagande även här men han verkade gilla det och var riktigt intresserad.

Första gången som både barn och vuxna gick under fallskärmen ville han inte men nästa gång var han med under med ett stort leende på läpparna.

Så fick man kliva upp på fallskärmen, hade det inte varit för att alla vuxna var lite sega hade han även setat kvar tills karusellen började. Men nu hann han ändra sig och klev av.

Så fick alla vuxna springa runt medans barnen satt inne i karusellen.

Om inte annat så kom han iaf ihåg detta när vi kom hem till pappa. Han berättade även precis som Martin gjorde att han varit med på hela jumpan, fast han mest tittat på och inte velat gå själv.

Daniel hade varit super duktig när vi var borta och städat förrådet. Massor med skärp och kartonger stod ute på gården. - Vem har gjort det här, undrade Mathias.

Killen sov i tre timmar, fatta först upp 05:30 och sen lekt med Jonte, buss, t-bana och jumpa. Killen var trött.

Jag passade på att plantera blommor ute när han sov.


I det lediga hörnet i krukan kommer tulpan lökar upp, planterade dessa innan vintern och nu är de på G.



Så härligt när marken och buskar börjar gro.

Krattade även hela trädgården och hjälpte lökarna fram ur höstens gamla löv. Så många lökar som är på väg upp. Några dagar med sol så kommer det snart visa sig massor med fina blommor här av olika sorter. Jag har ingen aning om vilka lökar jag petat ner. Spännande.

Nu har jag klätt om de sista köks stolarna.


Det blev toppen med vit skinnimitation. Originaltyget som gick att tvätta men var super jobbigt att träpå efter varje tvätt och hade så mycket fläckar, bla rödbeta, att det inte var roligt, är nu ett minne blott.

Nu hoppas jag att det bara är att torka av smutsen från dessa. Annars vår vi köpa mera tyg på Rosa Huset i Borlänge där vi hittade detta. Surfade på nätet och hamnade på butiken i Blge :-)
Beställde hem 5 gratis prover och nu när vi var hem och firade Matihas hos mormor passade vi på att stanna till vid Rosa Huset och handla.
Känner mig riktigt nöjd...

Nu ska jag ta och Beijing surfa lite... 


Kommentarer
Postat av: Lotta

Duktiga ambitiösa du!Gör som vanligt mycket kul! M blir säkert mer aktiv om ni orkar iväg på gympa nån mer gång... Klart man måste kolla in första ggn :)



2011-04-10 @ 14:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0