Härlig vårdag...

Så mysigt när solen värmer ute och blommor och knoppar växer. Idag tog vi en vända till tippen, vilket typ varenda stockholmare oxå passade på med en ledig söndag ; ) men det flöt på rätt bra och jag passade på att plocka ur bilen när vi stod i kön så när vi var framme vid återvinningen kunde vi bara åka igenom.

Sen skulle vi köpa en studsmatta till sommarstugan hade jag tänkt. Toyrus hade i sitt senaste reklamblad 3 olika mattor. 2,40m 3,66 och 4,20 m. Jag hade typ bestämt mig innan vi åkte dit för 3,66 men när vi kom dit såg den så himla stor ut. Så jag hoppade över handlingen idag. Mätte en grannes som jag tycker är förliten till 2,40.

Googlade lite och hittade en 3,05m, så nu har jag beställt en med gratis leverans upp till Insjön :-) Skit bra för det var rätt många och stora paket. De hade vi inte fått plats med i bilen upp till påsk. Men nu så är det fixat.

Idag sov Mathias till 8, 2½ timma längre än när Jonte väckte honom igår. Men då gick det inte att få honom att sova middag idag. Så vi tog en tur med cykeln istället, till SKHLM. Jag hade tänkt köpa lite Kina pengar för kursen låg bra, men de hade inga pengar hemma :-( måste beställa och hämta efter 2 arbetsdagar. Det bästa med det var ju att man då kan beställa i små valörer. Kina har ju hundrakronors sedel som sin största valör, men i och med att allt är så billigt kommer det ju vara bra att ha små valörer. Helst om man vill pruta lite ;-)

När vi kom hem från våran cykelutflyckt hämtade vi Mathias cykel i förrådet. Tror jag hade tänkt ge den till honom i födelsedagspresent när jag köpte den i höstas. Men har glömt bort den, hittade den när jag skulle kolla luften i mina däck i torsdags. Ja ja. skurvade iaf på stödhjulen så han fick ta sig en tur.

Det är fortfarande osopat på gatan så det rullade inte så bra och med jämna mellanrum trampade han bakåt så det bromsade. Men en liten tur fram och tillbaka på gatan blev det iaf.

Daniel håller på att bygga en arbetsbänk i förrådet så vi åkte till K-rauta och köpte en bräda och tog två spånplankor ur deras kontainer( gratis är gott;-) Innan vi hittade kontainern så satt vi i såg kön för att få en planka tillsågad.


Mathias tyckte det läta såååå illa. Tur man har fingrar att stoppa i öronen.

Ikväll har killen badat och använt sina födelsedags badskumms pennor.

Så här såg vårat badrum ut Dec 2005, då vi bodde på Galgberget i Falun.

och dagens bad. Samma typ av badpennor. Men förra gången var det Daniel som skrev, därav den finare bilden på Martin.
Får väl testa att göra om det nästa gång Mathias badar så bilderna blir mera lika.
Men skoj att de fått samma sak i 3-års present. De gillade det lika mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0