Inget lekland idag men ...

vi hittade på lite annat skoj istället. Fick endel avhopp från de planerade leklands träffen med mammagruppen så vi bokade av.
Tog en tur till Skärholmen istället. De hade en shoppa loss kalas med massor av skoj för barn.


Det bjöds på popcorn, Mathias tog en extra sväng runt popcornvagnen för säkerhets skull :)


Ansiktsmålning, men som vanligt blev det en målning på handen istället. Martin ville inte ha  någon.
  
Så var det t-shirt målning igen. Mathias målade Blixten från Bilar som pratar filmen. Martin ville inte måla någon.

Innan vi åkte hem passade vi på att köpa med jordgubbar från torget 12kr/L . Martin trodde de var smultron men lite större än så var de iaf. Fina små bär.

Vid vilan tjaffsade Mathias och det slutade med att vi blev osams och han somnade tillslut efter en timma, puh. Vi har varit så himla skonade från sånna här problem så jag vet varken ut eller in hur jag ska bete mig.
Killen sov väl kvart över ett till kvart över fyra, så när han väl somnar så sover han länge. Martin passade på att göra sin läxa inför nästa vecka när lillen sov. Så skoj med matteläxa iaf åk2's matte kan tänka mig att jag inte kommer vara lika impad av åk 9's matte.


Efter middagen tyckte jag det var dax för lite pyssel, det var så länge sedan vi gjorde nåt skoj. Jag hade köpt ett kit med block, svamp och vitfärgat typ vax. Man duttade svampen i vaxet som låg på den färg ville ha och så strök man svampen på papperet. När man sen väntade eller blåste lite på papperet så kom färgen fram och visade tidigare osynliga mönster. Super coolt. Uppskattades av båda killarna.
    
Mathias var så nöjd med sin bil på armen.

Lika dant tjaffs ikväll oxå när lillkillen skulle sova. Puh. Han går upp hela tiden och tillslut lät jag honom gå omkring där uppe, hörde att det blev tysst. Så när kl var nio smög jag upp och då låg han i Martins sackosäck och stirrade i ett fullt upplyst rum. Bar in honom till sängen och tja han gick upp igen men då var han trött och gnällig så när jag lagt honom i sängen igen så somnade han tillslut. Undrar hur tidigt han kommer vakna imorgon. Jag borde nog gå och lägga mig nu är ju ändå inget bra på tv'n.

Jag skulle så gärna vilja åka till Lidingö imorgon på knatteloppet men vet inte om vi fixar det. Killen hostar ju och jag känner mig inte på topp. Daniel går på piller och har ont i halsen. Martin mår bra och önska att få se Mathias springa. Jag vill jag vill...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0