Strålande höstsol...

Har lite körigt på jobbet. Lägger schmat för direktservice. ca 40 pers. Många viljor och ledigheter att ta hänsyn till. Puh.
Det funkar inte att sitta på jobbet och koncentrera sig, man blir avbruten hela tiden så chefen gick med på att jag jobbarde hemifrån en stund idag. Såg först till att det mest akuta var klart på jobbet sen vid en halv elva åkte jag hem och jobbade.


Blev en smarrig hemma lunch :) havregrynsgröt med hemgjort äppelmos. Smarremums!
Jag kämpade på och blev precis klar tills det var dax att hämta Mathias. Jag som trodde jag skulle hämta lite tidigare idag när jag inte behövde ta bussen, men det hanns inte med.

Mathias avdelning var på utflykt idag. Till Rådsparken som ligger i Huddinge C, precis bredvid där jag jobbar. Var så sugen på att gå förbi, men det hade inte varit så smart. Mathias skulle nog haft svårt att acceptera det.
Å jag visste ju att de hade det bra. Önskad jag var en liten fågel som kunde flyga förbi och kika.

Som jag trodde så hade de haft det toppen, åkt buss 13barn 3 vuxna. Kollat in djuren i Rådsparken. Jag frågade Mathias vad de sett för djur, åsna och zebra och kanin. Så härligt!
Så hade de ätit mellis och lekt i lekparken vilket Mathias älskade. Så vart det sen lunch på förskolan när de kom hem och så somnad killen efter det. Så när jag hämtade vid 20 över tre hade han nyss vaknat.

Jag känner mig lite stressad nu när kylan är här. Har bara kommit halvvägs på första raggsockan till Mathias. För första gången stickar jag med rätt tunt garn och det tar sån tid :(
Måste se till att gå bort från datorn snart och slappa lite framför tv'n och sticka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0