Adams 4års kalas...

Idag var Mathias bjuden på kalas kl 14-16.
I och med att han inte brukar kunna somna på dagarna hemma tänkte jag att vi tar lite senare lunch och så vilar vi bara lite och inte behöver sova.
Men vad händer, killen somnar tio över ett. Så jag är tvungen att väcka honom kvart i två för att hinna till kalaset.
Puh det var inte lätt, han blev inte direkt glad åt att behöva gå upp. Men efter ett glas mjölk lyckade jag iaf få på honom ett par jeans. Tröjan vägrade han byta, så han fick gå på kalas i svettig sov t-shirt.
Han vägrade även att ta på jacka men när jag lockade med Martins jacka gick det bra.


Födelsedagsbarnet Adam i full färd med att öppna paket. I bakgrunden kan man se Damin i röd tröja. Han leker Mathias massor med på dagis.

Mathias hade med två paket, ett pussel med smurfarna som har fest och ett par Blixten strumpor.


Två fina paket och ett kort på Mathias när han plockar hallon som grattiskort.

Presenteran uppskattades, vi hade ju koll på att han gillade blixten. Mathias lekte nöjdt med tre blixten bilar och Mac (långtradaren ur filmen)

Så blev det fika, kycklingkorv och bullar och kakor. Vi vuxna fick kladdkaka med grädde, mums. Jag drack ett te som jag måste köpa hem. Grape och annanas, rikgtigt gott.


Mathias hade ätit dåligt på lunchen hemma så han mumsade i sig 1½korv :)

  

Tårtan kom i form av en bil, dekorerad med ahlgrens bilar och schokladprickar till hjul.
Mathias mummsade i sig två bitar av glasstårtan.

Efter lite fri lek blev det dax att leka kurragömma. Skoj! Jag och Mathias var med första vändan och gömde oss bakom gardinen, men Mathias kikade fram så Adams pappa såg oss :(
Sen tröttnade Mathias och ville leka med Damin och bilarna istället.


När klockan närmade sig fyra fick alla barnen kläpå sig och gå ut. Det visade sig att de var skattjakt som gällde. Adams syster fångade allas uppmärksamhet och ledde barnen efter beskrivningen på kartan.


Mathias var rätt söt i Martins jacka :)


Vi gick runt och letade efter skatten, lite här lite där och lite under studsmattan. Men ingen skatt...



... så tillslut hittade vi skatten. Och vilken skatt sen, fullproppad med godispåsar till alla barnen :)


Mathias blev super nöjd, russin, kexchoklad, klementin, klubba och ahlgrens bilar m.m
Sen fick man guldmynt ur kistan oxå.(chokladpengar)

Så perfekt när alla ändå var påklädda så var kalaset över och dax att gå hem.
Den grejen ska jag härma efter. Se till att avsluta med en ute aktivitet så det blir ett lätt avslut.
Det står väl inte på nu förräns vi ska ha vårat första kalas. 3års-kalas i april.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0