Tiden bara rinner iväg...

I och med att Martin var här några dagar på höstlov så passade jag på att felxa ut lite tidigare och hämta hem Mathias till honom. Passade även på att få vår häck klippt. Så skönt att under en vardag hinna med sånt innan middagen och mörkret.

Vi hade besök av flera utklädda Bus eller Godis ungar under helgen. Både lördagen och söndagen kom de och knackade på. Mathias nyckte några såg läskiga ut. Som tur var hade vi godis hemma så vi slapp bus. Missade att fota :(

På jobbet har jag passat på att ha lite skoj, köpa babykläder.

Super små söta i storlek 56. På begäran av systern till mamman (som oxå jobbar hos oss) så var det just små kläder de hadde ont om. Jag hade ju annars tänkt att de växer ju så snabbt och så. Men men det fick bli byxor och body i 56 och en pjamas i 62.

Såg oxå en fin tårta i ett skyltfönster.

Tror Mathias skulle gilla den :)

Imorgon ska Jonte ha Halloween fest på dagis. Så igår kom han och Jocke över och provade kläder.

Jonte ville inte pröva först men när Mathias visade hur det gick till så ville han med.

De hade fått order om att inte klä ut barnen för läskigt, så musse pigg eller en nyckelpiga hade väl passat :)
Nä da inte på halloween, de fick låna Mathias pirat kläder istället

men de skulle nog hoppa över masken.
Ska bli kul att höra om det blev någon pirat imorgon.

Ser såå fram emot helgen. Syfestival och jag är så glad att de flyttat den från Kista till Älvsjömässan. Jag har ju så toknära dit :)
Försöker för fullt vinna biljetter för det kostar 120kr att gå in och jag kommer vilja shoppa massor.
www.syfestivalen.se  hoppas även att de ska ha ett kanonerbjudande på Husqvarna  Viking Emarald 203. En sån skulle jag vilja ha. Nu ligger priset på 6700kr och jag tycker det är lite mycket. Hoppas hoppas på bra erbjudanden.

Nu ska jag ta och stämma av elen för en som flyttat i föreningen innan jag blir för trött.

Jo en sak till bara. Jag komenterade Pernilla Wahlgres blogg igår, idag var jag citerad i hennes nya inlägg :)
http://pernillawahlgren.se/pernillas-blogg/jag-ar-inte-ensam-om-att-klanta-mig.html jag heter såklart segelmaja. ha ha

Coolt, en gammal kollega från CSN i Falun (även om hon inte jobbar kvar) skrev ett meddelande på min facebook sida idag.

Hej Maria! Hur är det i höstrusket? Bra hoppas jag. Måste fråga för jag var inne och läste Pernilla Wahlgrens blogg i dag där hon publicerat några läsares kommentarer gällande matlagning som gått lite tokigt. Läste ett inlägg av Segelmaja....... Visst var det du? Sköt om dig och hälsa familjen. Kram

Skoj att Carina förstod att komentaren var min :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0