Fredag och första advent helg...

Vilket kanon väder det var mitt på dagen idag. Jag åkte hem från jobbet vid halv 11 för att jobba hemifrån och fick en liten promenad i solen. Super härligt. Jag har ett bra jobb där man kan få jobba hemifrån när det passar. Jag håller på att klurar ut ett nytt schema och det krävs att jag inte blir störd stup i ett.

Nå väl vid tre tiden så gick jag och hämtade Mathias, Martin som kom igår kväll var hemma med Daniel. Martin ville inte följa med på Julmarknad i Fruängen så jag och Mathias tog bussen dit. Buss är alltid skoj!

Vi gick omkring och kollade lite på knallarnas stånd. Köpte bara två ängel reflexer där summan gick till stadsmissonen, en hallonrem till Martin och några munkar.



Så träffade vi en tomte som sålde lotter, men vi vann inget paket :(

Vi gick vidare till choklad affären istället. www.handgjortstockholm.se Jag skulle köpa mörk choklad för att göra egna praliner. Fick ju en form av syrran som hon köpt i Japan. Där var de super trevliga och jag frågade massor om chokladen och tempereringen som man måste göra för att kunna få de blanka och fina. Lyckades även få dem att sälja cellofanpåsar till mig : ) jag som letat så på  nätet och hittat bra påsar men då säljer de bara till företag och i 1000st förpackningar :-( Men nu så fick jag tag på några stycken iaf och ägaren där verkade trevlig så jag kommer säkert att få köpa flera.


De har så många fina praliner och alltid ett par stycken på disken som man får provsmaka. Idag provade jag en med mint, super god.
Som ni förstår så blev jag inne i denna super lilla affär en liten stund med alla mina frågor. Tyckte att Mathias höll sig lugn och fin i vagnen, så när jag tittade till honom ser jag hur ögonen går i kors och han somnar. Stackar liten hade inte sovit på förskolan idag.
Så det blev inte mycket av den julmarknaden för honom.
Daniel och Martin fick komma och hämta oss och så köpte vi mat till oss från wooken i Fruängen och via McD till killarna. En riktig myyyys fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0