En toppen dag med Jonte...

Idag skulle Jonte följa med oss hem från dagis. Skoj, Mathias såg riktigt fram emot det. Men det var rätt körigt att klä på två spralliga killar som inte kunde fokusera på kläder.

Vilket väder vi har, inte för att det snöar mycket med det som kommer ner far runt i sån fart att man inte kan titta. Och gapar man får man munnen full i snö.

När vi kom hem så sprang killarna raka vägen in till alla bilarna och körde för fullt. Så fick de varsin mini yougert som enligt Jonte smakade glass :-)

När vi ändå satt vid bordet kom jag på att vi skulle ha pysslat lite. Tog fram pepparkaksburken och en rolig prits sats jag hittade på affären igår.


Dom var superduktiga och höll på en bra stund.

Och pepparkakorna blev så fina...

Dekorationsglasyr från DrOetker rekomenderas varmt.
Men just när vi höll på som bäst kom Jossan hem, vi som inte hunnit klart. Så kom hon på en superbra ide, ialla fall för mig. Hon gick hem och gjorde mat och Jonte var kvar hos oss. Så kom hon över och sa till är den var klar och vi gick alla över och åt.

Mums, spagetti kyckling bacon ärtor, mums.

Mathias slevade i sig som vanligt. Och gillade Jontes glas, kom från bilar :)

Skojjigt med trevliga grannar. Så hann de med att kolla på Jontes film. Bärgarns äventyr, 8-10 kortfilmer om bärgarn från Bilar filmen. När de började bli trötta gick vi hem och åt lite pepparkaor och mjölk, det är god kvällsmat det :)
Nu ska jag passa på att pyssla lite innan det är dax att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0