Middag på IKEA.

Idag orkade jag inte hitta på någon middag. Så vi tog en promenad till IKEA och åt köttbullar. De har ju ett fantastiskt pris mån-fre 16:- Det var åtta köttbullar, tre stora potatisar sås och lingon. Så dagens middag 32kr svårt att få det billigare.



Men IKEA har börjat med papptallrikar och papp muggar, undra varför. Om de bygger om i köket kan jag förstå men annars. Hmm känns lite slöseri.
Sen gick vi igenom varuhuset.Handlade för under 50 lappen :-) bra jobbat. Kanske hittade jag ett tyg till nya gardiner i köket, ska fundera lite.


Kostar bara 19kr /m. Hmm får fundera lite.
NÄr vi passerat kassan letade vi igenom  Ikeasmataffär efter prinsessans bakelser.



Men tyvärr, fanns inga. Så vi gick och köpte glass istället.
Nu mera köper man en kupong i en automat och betalar. Sen lämnar man kupongen i kassan och får det man beställt. Det är lite som i Japan för 10 år sen. Där köpte man risbiljetter i automat. (Jag och syrran trodde vi köpte tunnelbanebiljett, men det blev fel :-) de hade inte så många skyltar med vanliga bokstäver)
Ja ja vi köpte iaf en glasskupong för hela 5kr gick till kassan fick woffelstruten.



Sen var det en kille som tyckte det var intresant. Jag satte in struen i  maskinen och tryckte på knappen.


Vipps så hade vi en supergod mjukglass :-)


Nöjd kille åt glass hela vägen hem. Men oj vad det kladdade och smalt snabbt :-( men vad gör väl det när det finns tvättmaskiner och det var så gott.

Väl hemma öppnade Mathis sin post. Idag hade han fått ett stort kuvert.


Det innehöll en BAMSE ryggsäck. Killen fattade snabbt poängen med att trä in armarna och var helnöjd!

Efter allt kladd avslutade vi dagen med ett väl förtjänt bad. Mathias älskar att bada och plaska med vattnet. Efteråt är han super duktig och smörjer in kroppen med hudkräm. Men när vi sen ska borsta tänderna blir vi osams :-) Idag tröttnade jag och sa åt honom att stanna på toalettgolvet tills han blev snäll. Var in en gång men han vägrade så jag sa igen att du får stanna tills du är snäll. Gick det 1 min sen kom han ut -Hej säger han hur glatt som hellst, så gick vi in och borstade tänderna. Puh hoppas den här perioden går över snart.
Inte för att vi har så många faiter men ändå. Han är ju en så bestämd kille. Ja morfar, jag vet att du haft en bestämd liten tjej du med, så du förstår vad jag menar :-)

Ikväll kanske jag ska passa på att kolla lite på del 2 i  melodifestivalen. Om jag orkar det börjar ju så sent som 9.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0