Jag vill ha munkar munkar munkar med hål i ...........

Blev inget bebis besök idag. Veronica var tvungen iväg på ett ärende så vi får ta det på måndag.
Vi lyckades komma samtidigt som Jonte och Jocke från förksolan. De stora killarna tyckte det var super kul att gå hand i hand hela vägen hem :-)


Mathias var nöjd med dagen på förskolan idag. Hade bjudit på popcorn och sugrör till drickan. Så hade de sjungit för honom. Han sjön ja må han leva hela middagen igenom :-)

När jag ställde in stora sylt grytan i skåpet ( hade använt den för att popa popcorn) fick jag syn på munkverktyget och recept stod på kartongen. Hade alla ingredienser hemma så det var bara att sätt igång.


Vispa ihop allt som skulle vara i och värma upp cocosfettet till 180 grader.



Pluppa i smeten och fritera dem....



....vända dem i socker och vips så var det klart :-)

Nu ska jag bara ta hand om disken, vattna mina små land, lägga fram kläder tills imorgon och kanske hinna börja läsa nästa bok av Moström.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0