Utflyckt till Humlegården

Idag hade Arbetsförmedlinge boule mästerskap i Humelgården. Jag och Mathias tog en tur dit för att titta.



Men först mötte vi upp Anna på plattan. Hon tog en promenad med oss till stureplan.


Vi köte med oss korv med bröd att snarra på. Mötte några reklam killar som delade ut nytt barn snacks, majskrokar med ost och ört smak, inge konserveringsmedel eller konstgjorda ämnen. Mathais gillade dem sådär.


Det spelades och spelades men gick inte så himla bra för oss, tror vi låg under med 4-11 när vi gick. Jag hade tagit med en boll till Mathias oxå, så han sprang omkrign på gräset och kastade "kulan" som bollen hette idag.
Det var en del hundar i parken oxå, det gillade Mathias. Tänk vad lätt det är att få kontakt med folk bara man har barn eller hundar. Träffade två hundägare som vi småpratade med.



Många mätningar blev det när kloten låg med typ samma avstånd.



Mathias sprang omkring och lekte. Jagade en stackars fågel en super lång sväng. Men det var så mysigt super mycke folk som hade picknick.



Efter en timma gav vi upp och gick mot tunnelbanana. Genade över hötorget som höll på att packas ihop. Ja handlarna så klart. Köpte 3 L jordgubbar för 20kr :-) Mathias röck åt sig ett par bananer och vägrade släppa när jag sa till. Men hanlaren sa nej, det är bra, jag bjuder honom, han fååår. Så härligt!
På vägen till tunnelbanan hann Mathias sen med att äta nästan två bananer.
Tog tuben till Sätra och gick hem, precis innan E4an så kom ett rådjur springade över gångvägen. Titta sa jag till Mathias och hoppades han skulle hinna se den. En häst säger han :-) Då såg han den iaf.
Stans smutsigaste kille var tvungen att bada när vi kom hem. Vad gör han då tro, jo Nr2 i badkaret. Puh. så det var bara att börja om med badet.
Nu måste jag fixa tills imorgon. Jag ska vara värdinna på Arbetsförmedlingens Vårturne. Vi kommer vara på Älvsjömässan och det kommer bli massor med folk. Alla förmedlingar i Stockholm.Vårat kontor kommer med ca 70 pers. Börjar med lunch sen föreläsningar hela dagen sen middag med dans. Få se hur länge jag orkar vara kvar.
Nu måste jag gå och bestämma kläder och packa iordning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0