Solig dag på Djurgården.

Igår lördag var det trist väder, även om det inte regnade massor så blåste det så man inte ville vara ute. Min väggampel blålste ner och gick sönder i upphängningen :-( dax att leta på en ny bostad för blommorna som satt däri.
Mathias tjatade om att han ville åka bil så vi tog en sväng till Babyland och ica. Babyland för att kolla lite babykläder, Daniel har vunnit en tävnling på sitt jobb. De skulle gissa vilken dag en på jobbet skulle få barn, Daniel var bäst och fick uppdraget att köpa presenten. Så jag ska få de roliga uppdragt att köpa present för 700kr. Tror det blir en uppsättning kläder i Lundemyr of Sweden. Lägger ut bilder när jag har bestämnt mig.
Och så kollade vi vagnar. Jag har ju sålt Mathias liggvagn och nu har vi bara en sittvagn kvar.Nu tror jag att vi skulle behöva en paraplyvagn, liten smidig med liggläge. Som vi kan ha med på utflykter där han behöver sova en stund. Vi får se jag letar på blocket. Såg en fin i Sandviken lite långt bort bara.

Idag ville Mathias åka bil igen så vi tog en sväng in till stan.


Passerade LOVE 2010 scenen utnaför slottet och åkte vidare till strandvägen och hittade en parkeringsplats. Det annordnas ju en hel del skoj under två veckor inför bröllopet. I parken brevid Junibacken var det massor av skoj idag.


Kasta boll...

...minigolf....


...måla t-shirt.


Snygg tröja, verkar vara en trend grej att måla egna t-shirts i år. Har ju gjort det förut som ni vet.





Vi åkte glasståget, satt och väntade i säkert ½tim innan det var dax men det var så spännande för killen så han var så nöjd.


Gick och köpte en glass som vi åt under tiden vi väntade. Hmm kladdigt blir det.

Köpte en bröllops strut till mig och en bägare till Mathias men tro ni han ville ha bägaren eller , nej da. Han skulle ha struten.



Så fick vi en balong med halloen eller vad det heter, super skoj men jag råkade ha sönder den när jag tog ut vagnen ur bilen hemma :-)


Så kollade vi på de som gick på vattnet, Mathias tyckte de var super coolt med studsboll på vatten. Jag var mest impad över att de inte läckte in något vatten i bollarna.
 Korvlunch.

Det första vi gjorde när vi kom till parken var att fotografera Mathias och efter en kvart kunde vi hämta den här


Min söta son som klippdocka. Så fick vi ett ark med kläder. De här ska jag spara.


Vi såg en del mörka moln men klarade oss bra. Killen somnade helt utmattad i bilen hem. Så nu ligger han i sängen och sussar. Solen skiner nyss regnade det trotts solsken. Jag borde passa på att vila lite. Hmm ska bara kolla blocket om de fått in några mera vagnar....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0