Söderhamnsresan.



Jag passade på att gå runt lite innan frukost och fota. Finns en del fint att se i Söderhamn många fina parker med massa bänka. Undrar ju lite vad allt används till. Såg inte så många människor under våra två dagar där.


Istället för bänkar hade de radat upp stolar i olika färger i en park.


Kyrkan var fin men stackars alla brudpar som skulle gå i dessa trappor. Funderade på hur många som kan har ramlat där i högklackat.


En gubbe


Så åkte vi bort till flygstaden ligger ca 3 km utanför söderhamn. Där har Af sin arkivdepå.


Vi gick en rundvandring och det såg ut som ett vanligt arkiv. Men man blev alldeles kall där inne trots +18 grader. Hyllmetern motsvarade ett maraton. Så de som jobbade där hade lite att plocka med.


Efter lunchen tog vi en promenad i området och hittade dennna Viggen


Fint väder och mätt i magen fick vi leka lite semester.


Kvällen när vi kom så gick vi ut och åt. Jag tog kyckling planka. Mums!
Men trots att vi satt inne blev jag biten av mygg. Efter maten tog vi en promenad och så fort vi stannade för att vänta in alla så blev man biten igen. :-(

Det var en trevlig resa och det är ju alltid kul att få äta hotellfrukost. Denna hade allt man behöver, pressade egen jos av appelsin och grape, smoote, alla varianters bröd och pålägg, ypugertar och massor med flingor. Jag blev super mätt.

När jag kom hem till stockholm hann jag precis träffa mormor lite som varit barnvakt ett par dagar innan hon skulle till dalatåget. Hemma var det fullfart. Martin hade kommit så Daniel fick vara ledig på fredagen. Mathias var super nöjd att ha Martin där som vanlig och ville inte gå och lägga sig. Hmm hoppas det inte blir någon vana.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0