Massor hände även denna Lördag.


Igår var ju jag och Mathias till Ikea och köte en till förvaringsmöbel. Idag har vi ordnat på hans rum och städat in alla leksakerna i lådorna. Daneil har satt upp den gröna fluglampan på väggen och griffeltavlan jag fick från jobbet (AF) de skulle slänga den och undrade om någon ville ha den istället :-)


Det blev super bra. Tror Mathias gillade det med.


Killen kom på att det var dax att klippa gräset så han lånade som vanligt mina skor och gav sig iväg.



Lite mys i sin nya fotölj med de nya dockorna, skona ska av och på hela tiden :-)

Idag sov inte Mathias, vi la honom som vanligt efter lunchen och när det verkade lugnt gick jag och Daniel ut och oljade in uteplatsen. Martin var ju på kalas och det var toppen väder så det var bara att passa på. När vi sen var klara gick Daniel in och hörde att Mathias gnällde. När han kom upp fick han se en ohärlig syn. Mathias hade dragit ut ALLT man kunde tänka sig. Martins gamla teckningar, kläder, leksaker,m.m. Själv satt han i sänge och prövade skor.


Middag blev det på våran ny inoljade uteplats!
Eftger maten gjorde vi en liten utflykt. Jossan och Jonte frågade om vi vill hänga med till Mcd och äta glass.


Så Martin tog sparkcykeln, Mathis åkte vagn och Jonte och Jossan cyklade.



Mumsigt och sulligt var det som vanligt.



Jonte gillar glass med chokladsås. Mathias har inte lärt sig det än.



Martin hann med två glassar en med smartis och en med dajm.

Vi råkade sätta oss i skuggan så det blev lite kallt, inte bättre av att vi åt glass. Men när vi begav oss hem igen så var det varmt och skönt i solen.
Mathis var rätt trött, men ville inte sluta leka. Lyckades byta blöja och sen borstade vi tänderna och Martin hämtade en napp. Så ville Mathias säga gonatt och somnade nog rätt fort idag. Jag och Martin kollade sommarkrysset och Daniel drog iväg på en bilträff. Äntligen kom han iväg på en bilträff. Tycker jag tjatat länge om att han ska åka på något men han har varit så trött. Skoj att det blev av nu och var fint väder.

Nu ska jag ta och lägga mig och fundera på morgondagens kalas hos Iliana.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0